Fericirea noastră se reflectă pe Twitter, Facebook, Instagram. Iată concluziile oamenilor de știință

15 Oct 2020
Fericirea noastră se reflectă pe Twitter, Facebook, Instagram. Iată concluziile oamenilor de știință

Utilizatorii rețelelor sociale creează și partajează conținut secundă de secundă. Algoritmii din spatele platformelor analizează permanent aceste materiale și adaptează fluxul de informații după fiecare utilizator. Oamenii de știință nu stau degeaba și profită de aceste date culese din întreg Internetul. Veselia sau tristețea oamenilor pot fi măsurate prin social media.

Suișuri și coborâșuri pe Twitter

La Computational Story Lab de la University of Vermont, Chris Danforth și Peter Dodds au creat Hedonometrul. Este un instrument care rulează de vreo 10 ani, măsurând alegerile de cuvinte din milioane de status-uri de pe Twitter.

Anul 2015 este considerat de cei doi cercetători drept anul cel mai pozitiv. Au tras această concluzie după ce au analizat două milioane de articole din The New York Times, milioane de cărți și 100 de miliarde de tweet-uri. După ce se va fi încheiat, anul 2020 va apărea cu siguranță, cel puțin după analiza textelor de pe Twitter, cel mai trist din istoria studiată de cei doi matematicieni.

Sursa: Hedonometer.org

După declanșarea pandemiei, a crescut vertiginos numărul utilizatorilor de Twitter. În primul trimestru, s-au înregistrat cu 24% mai mulți oameni pe această platformă, comparativ cu aceeași perioadă din 2019. Martie a fost cea mai solicitată lună, pentru că atunci utilizatorii din toată lumea au dat buluc pe Twitter pentru a afla rapid știri cât mai în timp real despre evoluția virusului SARS-CoV-2. Pe măsură ce oamenii se deprimau citind știrile proaste de pe Twitter, investitorii în companie intrau în panică, vâzând cum scade valoarea acțiunilor.
Din 2008, Hedonometrul a cules zilnic la întâmplare 10% din tweet-urile publice în 12 limbi. Apoi, instrumentul software a căutat cuvinte cu conotație veselă sau tristă, le-a cuantificat și a calculat un fel de medie a fericirii. În 31 mai 2020, cele mai întâlnite cuvinte în engleză de pe Twitter au fost: „terorist”, „violență” și „rasist”. Acestea au apărut după uciderea lui George Floyd de către polițistul care-l arestase.

Continuarea articolului, AICI

Alte stiri din Stiinta

Ultima oră