Facebook a anunţat că de la declanşarea pandemiei a reuşit să blocheze 50 de milioane de postări ce conțineau știri false sau incitatoare cu privire la noul coronavirus și a reușit să șteargă peste 2,5 milioane de postări ce pretindeau vânzarea materialelor de protecție sau tratamente minune, precizează Evening Standard.
Într-un raport recent reprezentanții platformei au declarat că au reușit să îndrume peste 2 miliarde de oameni să obțină informații de la surse sigure legate de pandemie și asistență medicală de specialitate.
Facebook a reușit să depisteze aproximativ 90% dintre știrile false chiar înainte ca acestea să fie raportate și a reușit să elimine mii de postări ce făceau referire la potențiale tratamente COVID-19.
Platforma Instagram, deținută și ea de Facebook, a reușit să blocheze cu până la 40% mai multe postări legate de tentative de suicid sau alte auto-mutilări.
Mike Shroepfer, directorul tehnic al Facebook, a declarat că platforma s-a bazat pe tehnologie pentru a permite verificarea marii majorități a postărilor în această perioadă de carantină mondială.
Prin intermediul blogului său acesta a precizat că Facebook se pregătea de ani de zile, a reușit să construiască toate uneltele, echipele și tehnologia necesară pentru a elimina știrile false, pentru a permite oamenilor să aibă acces doar la informații reale și verificate.
”Când s-a declanșat criza coronavirusului, noi eram deja pregătiți și am putut supraveghea orice postare, am blocat informațiile false și am șters orice informație ce incita la ură sau viola politicile promovate de noi. Toate aceste măsuri au fost implementate pentru a crește încrederea oamenilor asupra informațiilor furnizate prin intermediul Facebook. ”, a adăugat Shropfer.
Toate marile platforme de socializare și-au înăsprit regulile pentru a preveni răspândirea știrilor false, dar câteva teorii ale conspirațiilor au circulat și sunt încă promovate de mulți adepți. Printre aceastea putem enumera: posibile tratamente minune, originea virusului și impactul tehnologiei 5G, ce au făcut parte chiar și dintr-o campanie mondială de luptă împotriva fake news-urilor.