Urşii polari ar putea dispărea până în 2100

20 Iul 2020
Urşii polari ar putea dispărea până în 2100

Mai mult de două treimi din urşii polari de pe glob vor dispărea până în 2050 din cauza încălzirii globale care topeşte calota glaciară arctică, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii americani şi canadieni, preluat de thisislondon.co.uk.

Până în 2050, 42% din gheţurile din marea Arctică, de care urşii au nevoie pentru a se hrăni şi înmulţi, vor dispărea din cauza încălzirii globale. Până în 2100, urşii polari vor dispărea de pe glob, potrivit raportului realizat de U.S. Geological Survey.

Cercetătorii au publicat acest raport în speranţa că autorităţile americane vor include ursul polar pe lista speciilor pe cale de dispariţie.

Cercetătorii americani şi canadieni au petrecut şase luni studiind trei grupuri de urşi polari, din natură şi din laborator, unde s-au folosit de modele statistice sofisticate create pe computer.

Unii membri ai echipei de cercetători cred că numărul de urşi polari ar fi mai mic decât cel din rapoartele oficiale. World Conservation Union crede că această specie numără în prezent între 20.000 şi 25.000 de exemplare.

Calota arctică se încălzeşte mai repede decât orice altă zonă de pe glob şi decât au prevăzut-o modelele pe computer. Specialiştii se tem că gheţurile vor ajunge la un "punct de topire", când acest proces va deveni ireversibil.

Fără gheaţă, urşii polari vor fi forţaţi să trăiască pe uscat, unde nu pot vâna eficient. Animalele nu vor avea timp să se adapteze la noul habitat. Experţii cred că puţini pui de urs vor supravieţui şi că stresul va provoca apariţia sterilităţii la femele.

Groenlanda şi Norvegia au cele mai mari populaţii de urşi polari. Un sfert din exemplarele acestei specii trăiesc în Alaska şi călătoresc până în Canada şi Rusia.

Nu toţi cercetătorii cred că încălzirea globală se produce la un ritm atât de alert. Mulţi cred că vinovaţi pentru dispariţia urşilor sunt vânătorii care caută trofee. Majoritatea acestora sunt americani, canadieni şi ruşi.

În Canada, Statele Unite şi Groenlanda, autorităţile permit băştinaşilor să ucidă anual un număr limitat de urşi.