Grupul Lagardere şi-a vândut posturile de radio din Europa de Est. La cine ajung Europa FM şi Radio 21

17 Apr 2018 | scris de Marina Constantinoiu Istvan Deak
Grupul Lagardere şi-a vândut posturile de radio din Europa de Est. La cine ajung Europa FM şi Radio 21 Galerie foto (2)

Grupul Lagardere a anunţat, marţi, vânzarea posturilor sale de radio din Republica Cehă, Polonia, Slovacia şi România, contra sumei de 73 de milioane de euro, scrie expansion.lexpress.fr. Potrivit sursei citate, aceasta este o primă serie de cesionări care semnalează începerea reorganizării filialei media Lagardere Active dezvăluită de grup încă din luna martie.

Posturile de radio, care au realizat o cifră de afaceri consolidată de circa 56 de milioane de euro în 2017, au fost cumpărate de Czech Media Invest, primul operator din industria media din Republica Cehă, potrivit unui comunicat al Lagardere. Proprietarul Czech Media Invest este Daniel Kretinsky.

Vânzarea se referă şi la posturile de radio Europa FM şi Radio 21 din România.

Închiderea tranzacției necesită obținerea autorizării autorităților locale de reglementare din țările implicate.

Comunicatul grupului Lagardere a fost postat şi pe site-ul europafm.ro.

Grupul francez a dezvăluit acum o lună un proiect de reorganizare a filialei sale media Lagardere Active în cinci poli autonomi: presă (Elle, Tele 7 jours, France Dimanche, Ici Paris, Public, Webuzz), News (JDD, Paris Match, Europe 1, Virgin radio şi RFM), televiziune (Guli, Mezzo...), Lagardere Studios (producţie audiovizuală) şi un pol care reuneşte activităţile pur digitale şi BtoB (Doctissimo...), scrie expansion.lexpress.fr.

Grupul lui Arnauld Lagardere şi-a redus deja în ultimii ani prezenţa în media, vânzând 12 publicaţii deficitare (Pariscope, în formatul tipărit, Be, Auto Moto, Psychologies Magazine, Premiere) şi reducând personalul.

Cu ocazia anunţului privind reorganizarea făcut în martie, reprezentanţii salariaţilor din comitetul grupului Lagardere au deplâns "destrămarea unui grup prestigios" şi au subliniat responsabilitatea cetăţenească şi socială a grupului, care, din motive pur financiare, pune sute de salariaţi şi de membri ai familiilor acestora în dificultate, chiar în şomaj, fragilizând pluralitatea informaţiei în Franţa".

În legătură cu grupul media ceh, care deţine mai multe cotidiene, reviste şi site-uri de Internet, comunicatul dă asigurări că "această achiziţie va întări strategia sa de creştere în sectorul media, adăugând un nou tip de media, bogat în mărci puternice în ţările respective", mai scrie expansion.lexpress.fr.

Potrivit unor surse din media cehe, Daniel Kretinsky, miliardar, a făcut un salt spectaculos pe locul 5 în topul celor mai bogaţi oameni din Cehia, Forbes evaluând averea sa la 2,6 miliarde de dolari. Banii au venit dintr-un alt gen de business: achiziţionarea de centrale electrice şi nu numai, dezafectate din Europa, considerate neatractive de alte companii, şi pentru care plăteşte sume mici. A început afacerile cu EPH Holding, care a rămas centrul activităţii sale.

Daniel Kretinsky deţine şi cel mai mare site de vânzări online, mall.cz din Cehia, precum şi clubul de fotbal Sparta Praga. A intrat în business-ul media în 2013, împreună cu partenerul său de afaceri Patrik Tkac, cumpărând firma Czech Media Invest, editura Czech News Center, dar şi mule reviste şi ziare, printre care şi popularul Blesk.

Deşi are mari datorii, firmele sale produc profit, ne-au mai declarat sursele din media cehe.

 

 

Alte stiri din Mass Media

Ultima oră