Supermarketurile din Germania amenință cu restricții de vânzare pentru uleiul de floarea soarelui

15 Mar 2022
Supermarketurile din Germania amenință cu restricții de vânzare pentru uleiul de floarea soarelui

Supermarketurile și magazinele discount din Germania sunt amenințate cu restricții de vânzare pentru uleiul de floarea soarelui. Acest lucru este demonstrat de un sondaj al ziarului Die welt al tuturor lanțurilor importante de retail. Ucraina furnizează peste 50% din piața mondială a uleiului de floarea soarelui, Germania fiind unul dintre cei mai mari importatori ai săi, citează The Guardian.

„În magazinele noastre observăm în prezent o cerere crescută în special pentru ulei de floarea soarelui, precum și ulei de rapiță și ulei de măsline”, a spus un purtător de cuvânt al lanțului de supermarketuri Aldi Süd.

Un purtător de cuvânt al companiei soră Aldi Nord a declarat pentru Die Welt că lanțul își va rezerva dreptul de a restricționa temporar vânzarea uleiului de floarea soarelui per client.

Un purtător de cuvânt al Asociației Federale a Comerțului cu Amănuntul German a îndemnat oamenii să se abțină sa faca provizii și să arate „solidaritate” față de ceilalți cumpărători, „ca la începutul crizei coronavirus”.

Criza europeană

Potrivit asociației europene pentru uleiuri vegetale, Fediol, stocurile disponibile de ulei brut de floarea soarelui în UE sunt estimate să dureze între patru și șase săptămâni, după care se așteaptă un deficit de ulei de semințe de floarea soarelui rafinat/îmbuteliat pe piața europeană, scrie si siteul Euractiv.

Uleiul din semințe de floarea soarelui este un ingredient esențial al producției alimentare pe scară largă, utilizat pe scară largă pentru prepararea conservelor, a sosurilor, a maionezei, a sosurilor și a produselor de panificație precum biscuiții.

Este, de asemenea, una dintre opțiunile preferate pentru prăjire în sectorul hotelier, restaurante și catering (Horeca) și o componentă cheie pentru industria oleochimică și energetică, de exemplu în fabricarea biodieselului.

Situația actuală a ajuns acum la nivelul consumatorului, ceea ce a determinat mai multe supermarketuri spaniole cunoscute să raționeze cantitatea de ulei de floarea soarelui disponibilă pentru cumpărare per consumator la 5 litri, a fost informat EURACTIV.

Acest lucru a fost confirmat de Comisia Europeană în timpul reuniunii sale cu ușile închise de experți în criza de securitate alimentară, care a avut loc miercuri (9 martie), potrivit unor surse familiare cu discuțiile.

Aceste surse au declarat pentru EURACTIV că executivul UE a avertizat împotriva unor astfel de acțiuni, deoarece se teme că acest lucru ar putea „trimite un semnal” consumatorilor că alimentele sunt insuficiente, declanșând cumpărăturile de panică.

Surse: Die Welt, EuractivThe Guardian

Alte stiri din Externe

Ultima oră