SUA: Covid-ul a agravat împușcăturile din liceele americane, spun cercetătorii

06 Feb 2022 | scris de M.N.
SUA: Covid-ul a agravat împușcăturile din liceele americane, spun cercetătorii

„Tsunami” de nenorociri: împușcăturile în școli din SUA cresc pe fondul stresului pandemic

Un fost student în vârstă de 19 ani a fost împușcat și ucis după un meci de baschet la liceu în urmă cu o săptămână în Beloit, Wisconsin. Luni, o împușcătură în fața liceului Chaparral din Las Vegas a lăsat trei adolescenți internați în spital.

Marți, cinci adolescente au fost împușcate și rănite în fața liceului Rufus King din Milwaukee. Tot marți, un student a fost ucis și un alt împușcat în fața South Education Center din Minneapolis, singurul dintre aceste cazuri în care suspecții au fost arestați. Doi elevi de la școală au fost acuzați.

Apar semne că stresul și provocările pandemiei agravează violența cu arme în școlile americane. Cercetătorii care studiază fenomenul se îngrijorează că se va agrava.

Campusurile au fost deja locul a 141 de scene de violență cu arme până acum în anul școlar 2021-22 - mai mult decât în ​​orice moment în deceniul precedent, potrivit Everytown for Gun Safety.

Problemele care au precedat pandemiei - cum ar fi inegalitatea și resursele inadecvate - s-au agravat chiar dacă COVID-19 a introdus noi probleme, cum ar fi crearea unui stres atât de mare încât jumătate dintre profesori spun că doresc să renunțe sau să se pensioneze mai devreme, potrivit sondajelor recente realizate de National Education Association.

„Copiii intră într-un sistem care a fost masiv slăbit”, a spus Ron Avi Astor, expert în violența școlară la UCLA. „Vom vedea o varietate de forme diferite de violență cu arme și violență în general. Ne aflăm într-o situație în care lucrurile se vor înrăutăți”.

Astor a spus că există o mulțime de factori în spatele violenței, printre care pandemia, creșterea violenței generale în comunitate și defectele structurilor familiale. Toate aceste probleme au creat un „tsunami al nevoilor de sănătate mintală” în școli, a spus el. Și problemele cresc pe măsură ce profesorii și administratorii sunt prost echipați pentru a le face față din cauza epuizării, lipsei de personal și a bolilor.

Problema nu este neapărat prea puțină finanțare, a spus Astor, ci capitalul uman lipsă -- profesori, specialiști și personal care ar putea ajuta la abordarea crizei violenței.

Prea multe arme, pra puțina rutină

Katherine Schweit, un agent special în retragere al FBI, autoarea cărții „Stop the Killing” publicată anul trecut, a spus că un alt factor cheie în violență a fost programul neregulat al părinților în pandemie. Acest lucru înseamnă mai puțină supraveghere și rutine mai puțin previzibile pentru copii, ceea ce face și mai dificil pentru părinți, profesori și alții să vadă semne de avertizare.

„Unul dintre lucrurile pe care ne concentrăm atunci când vorbim despre prevenirea împușcăturilor... este ceea ce este diferit în rutina cuiva care ne-ar putea indica că această persoană se află pe o traiectorie spre violență”, a spus ea. "Dar cine are o rutină în zilele noastre? Nimeni."

Disponibilitatea armelor este un alt factor, potrivit lui Jillian Peterson, profesor de criminologie la Universitatea Hamline și co-creator al centrului de cercetare Violence Project. Anul trecut s-au înregistrat vânzări lunare constante de arme, deși achizițiile au început să scadă. Peterson a spus că mult prea multe dintre aceste arme nu sunt securizate în case, permițând accesul adolescenților.

„Pandemia”, a adăugat Peterson, „ne-a arătat că școlile sunt mult mai mult decât școli. Ele ne țin împreună societatea și ne țin copiii împreună în multe feluri, de la sănătatea mintală la sănătatea fizică la securitatea alimentară. Și am pierdut asta. ."

Sursa: Reuters


Sursa: Reuters

Alte stiri din Externe

Ultima oră