În urma redeschiderii restaurantelor din China, din ce în ce mai multe localuri și-au prezentat meniuri speciale ce conțin ”carne falsă”, precizează BBC News.
De miercuri, Starbucks a început comercializarea noului meniu ”Dincolo de carne” ce conține produse pe bază de plante folosite ca înlocuitor al cărnii.
Rețeaua de fast-food KFC a declarat că de săptămâna viitoare va începe folosirea înlocuitorilor de carne și în celebrele meniuri cu aripioare de pui.
Pe măsură ce China se luptă să se reîntoarcă la o viață normală, cei mai mulți locuitori își îndreaptă privirea spre un stil de viață mult mai sănătos.
Reprezentanții Starbucks din China au declarat că au observat o creștere a cererii față de produsele înlocuitoare ale cărnii sub orice formă în toate cele 3.300 de locații deținute. Acestea au fost deschide de câteva zile, fiind închise încă de la începutul lui ianuarie.
KFC a anunțat că va vinde produse din soia în câteva zone pentru a testa piața. Aceste noi produse vor fi comercializate în Shanghai, Guangzhou și Shenzhen.
Celebrele branduri americane își doresc să țină pasul cu tendința mondială a oamenilor de a consuma cât mai puțină carne și de a o înlocui cu orice produse pe bază de plante și vegetale.
China se luptă și cu o criză a cărnii, mai ales cea de porc, crescătoriile fiind grav afectate de gripa porcină din 2018 când mai mult de jumătate dintre animale au fost omorâte. Nici importul nu i-a sprijinit în această perioadă, granițele au fost închise în toată lumea, iar comercianții au ales să păstreze rezervele pentru consumul intern.
Celebrii retaileri de fast-food se vor lupta cu o diferență foarte mare a obișnuițelor clienților, chiar dacă marea majoritate a oamenilor au decis să elimine carnea din consumul zilnic. În statele din Asia, consumul de legume și vegetale este foarte mare, este baza alimentară a fiecărei familii comparativ cu zonele din America și Europa unde junk food a cunoscut o cerere extraordinar de mare.