Valoarea totală a volumelor tranzacţionate online cu ocazia Black Friday 2020 a ajuns la 349 de milioane de lei, în creştere cu 78% comparativ cu ediţia de anul trecut a campaniei, arată datele finale centralizate şi publicate de către procesatorul de plăţi online, PayU România.
Potrivit sursei citate, numărul de tranzacţii online a ajuns la 539.000, aproape dublu faţă de anul anterior, cu rate de creştere de 95%.
Minutul de aur a fost consemnat în intervalul orar 7:44 - 7:45, când au fost efectuate 4.792 de tranzacţii, cu 124% mai mult decât la Black Friday 2019.
Valoarea medie a coşului de cumpărături a fost de 647 lei, în scădere cu 8%, iar a celui în rate de 1.028 lei, în urcare cu 2% şi mai mare cu 60% decât coşul mediu de cumpărături.
Totodată, tranzacţiile cu plata într-un singur click au crescut cu 117% faţă de anul precedent, în timp ce ponderea lor se apropie de 50% din total tranzacţii realizate cu cardul.
În plus, românii au cumpărat online în rate în valoare de 90 de milioane de lei, în creştere cu 15% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului precedent.
Principalele categorii de produse cumpărate de către români, în ordinea vânzărilor, au fost: IT&C, Home & Deco (inclusiv decoraţiuni de Crăciun), Fashion, Parfumuri & Beauty, Cărti şi jocuri, Jucării.
De asemenea, Black Friday în România rămâne un eveniment de interes şi pentru posesorii de carduri emise în alte ţări. Astfel, pe segmentul cross-border s-a înregistrat o creştere de 124% faţă de anul precedent, cu o pondere de 10% din total tranzacţii.
Topul primelor trei ţări în acest sens sunt: Marea Britanie - cu peste 80% din totalul tranzacţiilor cross-border, Ucraina şi Statele Unite ale Americii.
Pe de altă parte, retailerul eMag a comunicat faptul că la ediţia din acest an Black Friday a înregistrat comenzi de 585,7 milioane de lei, cu 17% peste cele de anul trecut, şi de 17 ori mai mult decât în urmă cu 10 ani, când avea loc prima ediţie a campaniei de reduceri.
Conform datelor centralizate, 54,58% dintre comenzi au fost plătite cu cardul online, fiind pentru prima dată când cardul bate plata cash.
În total, au fost comandate peste 1,7 de milioane de produse din 3.000 de categorii, cu peste 30% mai mult faţă de anul trecut. În acelaşi timp, 70% din totalul comenzilor de Black Friday vor fi expediate în primele cinci zile, iar 38,62% dintre acestea sunt alocate la easybox, în localităţile disponibile.