Facebook, cea mai mare rețea de socializare a momentului, copleşită, totuşi, de scandaluri privind violarea sfere private a utilizatorilor, caută tot felul de formule pentru a-şi eficientiza munca. De data asta, testează o controversată formulă de abonament pentru a putea avea acces la grupurile de pe platformă, relatează 7sur7.be.
Rețeaua de socializare vrea să găsească o metodă de a monetiza mai bine serviciile pe care le oferă și acum ar vrea să introducă o plată lunară pentru accesul la grupurile de pe Facebook, un club virtual unde oameni cu aceleași interese se întâlnesc.
Plătindu-i pe administratorii acestor grupuri, reţeaua speră să îi încurajeze să propună utilizatorilor conţinut exclusiv şi de mai bună calitate.
Practic, Facebook a început să testeze o opțiune care le-ar permite administratorilor grupurilor să ceară o plată lunară pentru acces, ceva între 4,99 şi 29,99 dolari pe lună.
Deocamdată, în programul pilot au fost incluse doar câteva grupuri precum „Declutter My Home”, „Grown and Flown Parents” sau „Cooking on a budget: Recipes and Meal planning”, scrie şi playtech.ro.
De exemplu, Declutter My Home le promite viitorilor plătitori că le oferă conținut exclusiv, provocări, antrenamente și sesini de întrebări și răspunsuri în regim live pentru 14,99 de dolari pe lună. Grown and Flown Parents le cere 30 de dolari și de acești bani le-ar oferi părinților acces la consilieri de carieră pentru copii lor. Nu în ultimul rând, Cooking on a Budget vrea 10 de dolari pe lună și oferă un plan de rețete săptămânal și liste de cumpărături.
Facebook nu va primi nici măcar 1% din acești bani, iar abonamentele vor fi administrate prin intermediul uneltelor de plată deja incluse în platformă. Probabil dacă totul va merge bine, Facebook fie va începe să-și ia partea sau va începe să vândă mai multă reclamă, comentează playtech.ro.
Android şi iOS vor avea o parte de 30% în primul an de abonament şi apoi 15%, tranzacţiile trecând prin cele două sisteme de operare, mai scrie 7sur7.be.