Oamenii se aseamănă un pic cu pinguinii
Agenţii imobiliari intuiesc că orice ţine de căldură într-o locuinţă o face vandabilă mult mai repede. De aceea, iarna biroul unui agent imobiliar este atât de plăcut şi călduros. Dar este corect să tentezi astfel cumpăratorii pentru o semnătură?
“Am cercetat în ce măsură nevoia de protecţie a oamenilor le influenţează percepţia asupra caselor vândute prin publicitate. Cu alte cuvinte, care este legătura dintre temperatură, nevoia de a fi împreună şi aprecierea unei case? În două studii separate am descoperit că există clar o influenţă. Oamenii se aseamănă un pic cu pinguinii: frigul îi aduce unul lângă celălalt şi le creşte dorinţa de a fi în contact cu ceilalţi. Ceea ce duce la nevoia de a găsi mai mult decât o casă, nevoia de acasă”, a declarat IJzerman.
Se ştie deja că termoreglarea influenţează relaţiile interpersonale ale oamenilor. Frigul forţează oamenii şi animalele să se adune şi să se încălzească reciproc, ceea ce reprezintă probabil o necesitate universală şi evolutivă. Alte studii au arătat că oamenii vor să se uite la fime romantice atunci vremea se răceşte.
“Cu cât oamenii sunt mai aproape de cineva, cu atât se simt mai calzi. Dacă se simt excluşi, temperatura lor periferică va scădea. Acesta este momentul în care încep să caute adăpost. Casa este o soluţie nouă la o problemă veche: adăpost de vreme rea”, a mai spus Ijzerman. Rezultatele studiului său au fost acceptate spre publicare în Journal of Experimental Social Psychology.