Legătura dintre Facebook şi materia cenuşie. Aviz împătimiţilor!

12 Mai 2017 | scris de Gabriela Antoniu
Legătura dintre Facebook şi materia cenuşie. Aviz împătimiţilor!

Dacă sunteți un utilizator înrăit de social media, există o explicaţie. O echipă de cercetători a descoperit că în astfel de cazuri o anumită parte a creierului este mai mică decât de obicei, relatează gizmodo.co.uk.

Studiul a arătat că nucleul accumbens - o regiune care joacă un rol important în recompensă și dependență - e mai mică în cazul utilizatorilor care utilizează frecvent social media, şi mai ales la vizitatorii de pe mobil.

Echipa de cercetare, cu sediul în Germania, a declarat că studiul a oferit, de asemenea, o mai bună înțelegere a recompensei declanșate de creier atunci când o postare e bine primită.

Pentru realizarea studiului, cercetătorii au folosit o combinație de date utilizate în viața reală din aplicațiile Facebook ale participanților și date neuro-științifice, obţinute din scanările structurale ale creierului.

Comparația a arătat că volumul de materie gri (care conține majoritatea corpurilor celulare neuronale ale creierului) al nucleului accumbens este mai mic în cazul utilizatorii înrăiţi de Facebook.