Un vechi papirus dezvăluie secretul construirii MariiPiramide de la Gizeh în 2600 î.Hr. Timp de decenii, modul în care egiptenii au putut să transporte 170.000 de tone de calcar a fost un subiect de dezbatere. Arheologii cred că au rezolvat, în sfârșit, misterul despre cum au construit vechii egipteni Marea Piramidă, relatează ibtimes.co.uk.
Piramida este cea mai veche și singura supraviețuitoare dintre cele Șapte Minuni ale Lumii. Ea a fost construită de-a lungul a 20 de ani, fiind folosit calcar din Tora și granit din sudul țării.
Structura a uimit mii de ani și a rămas cea mai înaltă construcție omenească de pe Pământ până în Evul Mediu. Construită ca mormânt pentru faraonul Khufu, are o înălţime de 146,6 metri și era cel mai mare dintre toate piramidele.
Cu toate acestea, istoricii au fost mult timp intrigaţi de modul în care oamenii de atunci, cu instrumente relativ primitive, au reușit să transporte circa 800 de tone de material zilnic din Aswan, la 500 mile sud.
Acum, papirusul vechi dezvăluie o barcă ceremonială și un sistem de apă, despre care arheologii cred că era infrastructura complexă creată de constructori pentru a finaliza piramida.
Papirusul vechi, scris de un supraveghetor pe nume Merer, a fost descoperit în portul maritim Wadi Al-Jarf şi oferă singura dovadă scrisă, de primă primă mână, despre cum au fost construite piramidele.
Merer spune, conform papirusului, că mii de muncitori au transportat 170 000 de tone de calcar de-a lungul Nilului în bărci de lemn, legate unele de altele cu frânghii.
Circa 2,3 milioane de blocuri de piatră au fost târâte printr-un sistem de canale special construit, până la un port interior, la doar câțiva metri distanță de baza piramidei.
Arheologul Mark Lehner, un egiptologg, a găsit, de asemenea, un vechi curs de apă sub Marea Piramidă. "Am evidenţiat bazinul central al canalului, care credem că a fost zona principală de livrare la baza Podișului Giza", a spus el.
Arheologii au descoperit, de asemenea, o barcă ceremonială concepută pentru Khufu, cel de-al doilea faraon al dinastiei a patra (a guvernat Egiptul între 2609 î.Hr. și 2584 î.Hr.).
Barca, cred istoricii, a fost făcută pentru Khufu pentru a neviga în viața de apoi, iar scândurile de lemn restaurate și tehnologia laser 3D au scos la lumină modul în care a fost construită.
Oamenii de ştiinţă au descoperit că părţile bărcii au fost legate cu funii, iar această tehnică putea fi folosită şi pentru a transporta blocurile imense de piatră din Aswan.