Rezultate contradictorii sau decizii publicitare contradictorii? Este greu să nu ne întrebăm cum de, în ţara în care mai bine de 70% dintre reclamele din audio-vizual sunt la medicamente, datele unei analize Eurostat arată că peste două treimi dintre persoanele cu vârste de peste 16 ani apreciază că au o stare a sănătăţii bună şi foarte bună!
Ori atunci când au răspuns întrebărilor pentru realizarea raportului românii au uitat de constipaţii sau hemoroizi, ori reclamele care ne asaltează la televiziuni şi posturile de radio sunt decuplate de la realitatea din teren. Ceva nu se leagă.
Peste două treimi (67,5%) dintre persoanele cu vârsta de peste 16 ani care trăiesc în Uniunea Europeană au apreciat în 2016 că au o stare a sănătăţii foarte bună şi bună, românii fiind peste media din UE din acest punct de vedere în condiţiile în care 70,5% au apreciat că au o stare a sănătăţii foarte bună şi bună, arată datele publicate de Eurostat.
În urma României se situează ţări precum Franţa, Germania, Slovenia şi Cehia unde ponderea populaţiei cu vârsta de peste 16 ani care apreciază că are o stare a sănătăţii foarte bună şi bună este mai mică decât media din UE, potrivit datelor Eurostat.
Pe de altă parte, în 2016, mai puţin de o zecime (8,8%) dintre persoanele cu vârsta de peste 16 ani care trăiesc în UE au apreciat că au o stare a sănătăţii proastă sau foarte proastă, România fiind sub media din UE, doar 7,2% dintre românii cu vârsta de peste 16 ani apreciind că au o stare a sănătăţii proastă sau foarte proastă.