Covid-19: cercetătorii au găsit o explicație de ce persoanele vaccinate au dezvoltat forme grave ale bolii

16 Iun 2022

Potrivit acestui comitet de cercetători francezi și americani, sistemul imunitar al acestor pacienți este implicat, scrie FranceInfo

Acesta a fost unul dintre argumentele prezentate în mod regulat de oponenții vaccinului Covid. Cercetătorii au descoperit de ce unele persoane vaccinate împotriva Covid dezvoltă în continuare forme grave de boală, până la spitalizare.

Potrivit concluziilor acestui studiu, sistemul lor imunitar este pus în discuție pentru un sfert dintre ei. Acești oameni suferă de o deficiență imunitară fără ca ei să știe: anticorpii lor atacă moleculele pe care corpul lor le produce pentru a se apăra împotriva virusului: interferonii de tip 1.

Pentru a ajunge la această concluzie, acești cercetători de la Inserm, Paris Cité University și Rockefeller University din New York au urmărit 48 de pacienți cu vârsta cuprinsă între 20 și 80 de ani.

Aceștia din urmă fuseseră cu toții internați pentru o formă severă sau critică de Covid după o infecție cu varianta Delta desi aveau o schemă completă de vaccinare. Oamenii de știință au verificat mai întâi dacă vaccinul a funcționat bine pentru aceste persoane și apoi au căutat prezența anticorpilor direcționați împotriva acestor proteine ​​care ne protejează de viruși. Apoi au detectat acești autoanticorpi la un sfert dintre pacienți.

În ciuda unei internari în spital, toți sunt în viață astăzi: dovadă că vaccinul i-a protejat în continuare, deoarece printre acești oameni care suferă de o deficiență imunitară, rata mortalității celor nevaccinați este de 20%.

Alte stiri din Sanatate