“Ferma Vedetelor” este una dintre cele mai de succes emisiuni de divertisment din țară. Pare-se că românii sunt captați de formatul show-ului, drept dovadă și audiența pe care o are ProTV în momentul difuzării.
Dacă întrebi românii dacă se mai uită la TV în prezent, opt din zece îți vor spune că au renunțat. De la „nu mă uit că nu am ce vedea” până la ”nu mă uit că difuzează numai prostii și încurajează prostia prin emisiunile de divertisment”, cam astea ar fi motivele pentru care românii spun că au renunțat la TV. Doar că cifrele canalelor TV îi cam contrazic.
Poate că televiziunea și televizorul și-au pierdut din notorietate odată cu zecile de servicii de streaming și, mai ales, odată cu internetului. Dar asta nu înseamnă că ai renunțat complet la a te mai uita la TV. Oricât ai blama emisiunile de divertisment, ele fac parte din viața ta. Bine ar fi dacă ar avea ceva de arătat.
Curentul „eu nu mă uit la TV, mă uit pe Netflix” prinde doar la suprafață. În esență, pierzi vremea la TV, drept dovadă succesul unor formate. Una dintre emisiunile de care probabil ai auzit este „Ferma Vedetelor”. Conceptul nu e o revelație, dare pare-se că prinde la români.
„Ferma Vedetelor” este un show găzduit de ProTV. Formatul emisiunii de divertisment este bazat pe emisiunea suedeză, cu același nume, care a apărut în 2001. Despre el nu sunt foarte multe de spus: câteva vedete „crescute în puf” -dive dintre cele mai consacrate și bărbați care deși nu prea s-au întâlnit cu munca de țară, nu se dau înapoi și arată cât de masculi sunt – conviețuiesc împreună și muncesc pentru mâncare și băutură. Ei nu au acces la televizor, telefon sau alte electronice, deci nici electricitate, și fără intimitate
„Ferma Vedetelor” e emisiunea în lipsă de altceva
Cred că faci și tu asta: ajungi acasă, deschizi televizorul din reflex și în timp ce mai trebăluiești prin casă simți nevoia să auzi ceva pe fundal. Uneori îți mai captează atenția pentru câteva secunde, apoi revii la ce ai început. Cred că asta e treaba și cu „Ferma Vedetelor”. Nu strălucește cu ceva anume, dar câștigă mult prin faptul că emisiunea este difuzată seara, în cursul săptămânii. Oricum, canalele TV din țară nu-ți oferă prea multe variante în cursul săptămânii, așa că, în lipsă de altceva, merge. Dacă mai pui că astfel de formate nu sunt lipsite de intrigi, puncte culminante și altele, poate că, la un moment dat, te prinde.
Nu prea știu cum funcționează astea, dar e singura explicație pe care o găsesc. Nu am TV acasă, dar simt că nu pierd nimic. Cel de-al treilea sezon al emisiunii de divertisment a debutat în urmă cu câteva zile. Formatul s-a schimbat puțin, față de primul sezon, iar acum participă vedete- cupluri, nu independente.
„Ferma Vedetelor” are concurenți nu tocmai „vedete”
Conceptul și eticheta de „vedetă” a suferit câteva modificări în ultimii ani, cel puțin la noi. Dar, după formatul și numele emisiunii, vedetele sunt Cătălin Neamțu și Cosmin Natanticu, Daniel Iordachioaie și Rona Hartner, Patrizia si Francesco Paglieri, Narcisa Suciu si Dragoș Moștenescu, Majda Aboulumosha și Diana Dumitrescu, Andrei și Grațiela Duban. Ele cele 12 vedete care au ales să renunțe la confortul din București și să trăiască la fermă, undeva prin zona Sibiului.
„Ferma Vedetelor” este prezentată de Monica Bîrlădeanu, după ce primele două sezoane au avut-o ca gazdă pe Iulia Vântur. În peisaj mai există un Nea Rață, cel care învață concurenții cum merge treaba cu munca de la țară. În cel de-al treilea sezon „Ferma Vedetelor” își face apariția și Mihaela Tatu, un fel de negustoare a fermei, cea care aduce produse la fermă. După ce ai văzut-o la TV la emisiunea „ De 3 x femeie”, ți-e greu să o vezi într-o căruță. Dar orice contract la TV e bun.
Cât despre ceea ce ar trebui să facă acești concurenți la fermă, lucrurile par banale, dar, probabil, atunci cât nu știi ce și cum să faci, ți se par complicate. Cel puțin asta lasă să se vadă concurenții. Ei trebuie să gospodărească, să muncească pentru cele necesare și să construiască lucruri, ca să aibă minimul de confort, și să piardă vremea, în mare parte. Trei luni fără telefon și internet cred că trec destul de greu.
Miza sunt banii, bineînțeles. Cele șase cupluri luptă pentru 50.000 de euro. Până acum, jumătate din bani erau donați, dar acum lucrurile nu mai sunt sigure. Chiar și așa, sunt câțiva bani în joc, e drept.
Pe parcursul celor trei luni de difuzare a primului sezon, Pro TV a obținut 97% leadership pe segmentul publicului comercial. Asta înseamnă că „Ferma Vedetelor” a fost urmărită timp de trei luni, în medie, de peste 1,6 milioane de telespectatori.
Pe segmentul publicului comercial, cu vârste cuprinse între 18 și 49 de ani, emisiunea a înregistrat 9.6 puncte de rating. La nivelul publicului din mediul urban, Pro TV a condus topul audiențelor cu 7.5 puncte de rating. Cam despre asta vorbeam la început, când am spus că nu puțini sunt cei care urmăresc emisiunea de divertisment.
În orice caz, „Ferma Vedetelor” este difuzată pe ProTv, de marți până joi, de la 20.00. În lipsă de altceva, dacă vrei să rezolvi niște treburi prin casă, dar să auzi și ceva pe fundal, și nu muzică, poate o să tragi un ochi. Dar, cum spuneam, nu te aștepta ca emisiunea să fie atât de bună pe cât vor alții să pară, este concluzia trasă de https://playtech.ro/. Şi nu numai.