Fiecare moment în afaceri are loc o singură dată. Următorul Bill Gates nu va dezvolta un sistem de operare. Următorii Larry Page și Sergey Brin nu vor face un motor de căutare. Iar următorul Mark Zuckerberg nu va crea o rețea de socializare. Dacă îi copiezi, înseamnă că nu ai învățat nimic de la ei.
Desigur, este mai ușor să copiezi un model decât să faci ceva nou. Când facem ceea ce știm deja, ducem lumea de la unu la n, completând‐o cu ceva deja cunoscut. Dar, de fiecare dată când creăm ceva nou, facem pasul de la zero la unu. Actul creației este singular, la fel ca momentul creației, iar rezultatul este ceva proaspăt și ciudat.
Dacă vrei să construiești un viitor mai bun, trebuie să crezi în secrete.
Marele secret al vremurilor noastre este că mai avem încă frontiere necunoscute de explorat și invenții noi de creat. În De la zero la unu, legendarul antreprenor și investitor Peter Thiel ne arată cum să descoperim soluții originale pentru a crea aceste lucruri noi.
Thiel pornește de la premisa că trecem printr-o perioadă de stagnare tehnologică, chiar dacă suntem prea distrași de miriada de dispozitive mobile strălucitoare ca să putem observa realitatea. Tehnologia informatică s-a îmbunătățit rapid, dar nu există niciun motiv pentru care progresul ar trebui să fie limitat la computere sau în Silicon Valley. Progresul poate apărea în orice industrie sau zonă de business și izvorăște din cea mai importantă abilitate pe care ar trebui să o stăpânească un lider: capacitatea de a învăța să gândească pe cont propriu.
Volumul „De la zero la unu” a apărut recent la Editura Publica