Snickers își cere scuze pentru că a prezentat Taiwanul ca o „țară”

09 Aug 2022
Snickers își cere scuze pentru că a prezentat Taiwanul ca o „țară”

Un videoclip promoțional de la grupul de produse Mars Wrigley s-a încheiat cu cuvintele „disponibil doar în următoarele țări”, cu steaguri sud-coreean, malaysian și taiwanez, scrie Les Echos.

Gigantul american Mars Wrigley și-a cerut scuze și a declarat că „respectă suveranitatea chineză” după ce un anunț pentru batoanele sale de ciocolată Snickers a prezentat Taiwanul ca o „țară” .

China consideră că insula de 23 de milioane de oameni, chiar dacă este condusă de un regim chinez rival, trebuie reunită cu restul teritoriului național. Ea se opune oricărei recunoașteri internaționale a Taipei.

Videoclipul promoțional pentru un eveniment care implică Snickers și grupul de muzică sud-coreean BTS s-a încheiat cu cuvintele „disponibil doar în următoarele țări”, cu steaguri ale Coreei de Sud, Malaeziei și Republicii Chinei (Taiwan). Acest videoclip, care nu este destinat pieței chineze continentale, a fost însă văzut de utilizatorii de internet chinezi, declanșând o controversă pe rețelele de socializare.

„Există o singură China în lume”

„Am luat notă de rapoartele de presă referitoare la un eveniment Snickers desfășurat în anumite părți ale Asiei”, a declarat Mars Wrigley  într-o declarație postată pe contul oficial de socializare Weibo al Snickers China. „Luăm acest lucru foarte în serios și ne cerem scuzele sincere ”, continuă Snickers care spune „respectă suveranitatea și integritatea teritorială a Chinei” .

Snickers China a postat apoi un mesaj suplimentar pe contul său Weibo: „Există o singură China în lume și Taiwan este o parte inalienabilă a teritoriului chinez” .

Mars Wrigley este departe de a fi prima companie străină care și-a cerut scuze în China după gafe diplomatice de teamă să nu piardă accesul la uriașa piață locală.

În 2019, Dior, deținută de gigantul francez și marca de lux numărul unu mondial LVMH, și-a cerut scuze după ce a folosit o hartă a Chinei, omițând Taiwanul, în timpul unei prezentări la o universitate chineză.

Anul precedent, site-ul web al gigantului hotelier american Marriott a fost blocat timp de o săptămână în China. Motiv: grupul prezentase într-un chestionar online regiunile chineze Tibet și Hong Kong, dar și Taiwan, ca țări distincte.

 

Eurofrutas Temporar

Alte stiri din Externe

Ultima oră