Uber intervine în forță în războiul din Ucraina

08 Iun 2022
Uber intervine în forță în războiul din Ucraina
Uber a construit o versiune cu etichetă privată a platformei sale de livrare pentru a ajuta Națiunile Unite să livreze alimente și aprovizionare cu apă în zonele distruse de război din Ucraina, transmite BBC.
Firma de tehnologie lucrează cu Programul Alimentar Mondial (PAM) al ONU.
Este dificil pentru camioanele mari de livrare să acceseze unele părți ale Ucrainei din cauza daunelor structurale și a amenințării unui atac.
Platforma Uber permite WFP să coordoneze o flotă de vehicule mai mici.
WFP își alege de mână propriii șoferi și vehicule, dar unii sunt foști șoferi Uber care au lucrat în Ucraina înainte de invazia rusă.
Șeful Uber, Dara Khosrowshahi, a declarat că firma sa a oferit WFP „propria lor etichetă privată Uber”.
Este o versiune personalizată a platformei de livrare Uber Direct, care este disponibilă comercial - clienții mari includ Apple și Tesco. De obicei, companiile plătesc Uber un comision per livrare pentru serviciu, dar WFP nu este taxat.
Poate folosi software-ul pentru a coordona distribuția și a urmări livrările și șoferii pe o rază de 100 km de depozitele sale.
Schema este testată în centrul orașului Dnipro. Speranța este că va fi lansat ulterior în alte patru orașe: Lviv, Vinnytsia, Kiev și Cernăuți.
Există o serie de organizații de ajutor care lucrează pentru a furniza provizii de urgență celor care au nevoie, inclusiv Crucea Roșie, Comitetul Internațional de Salvare și Salvați Copiii.
Platforma Uber a fost pusă în funcțiune în câteva săptămâni de la primul contact cu Programul Alimentar Mondial.

 
„Nu este ca și cum ai putea aștepta o lună pentru a aduce mâncare oamenilor – oamenii trebuie să obțină mâncare imediat”, a spus directorul executiv al WFP, David Beasley.
„Nu poți să stai câteva săptămâni fără mâncare și, prin urmare, folosind tehnologia Uber, sistemele lor de distribuție, sistemele lor de expediere… este într-adevăr o mare poveste de succes.”
Unitate de livrare
Uber a avut câțiva ani tulburi. Serviciul său de transport în comun a fost afectat grav în timpul pandemiei, deoarece oamenii au rămas acasă, iar firma a fost nevoită să-și reformeze politicile privind șoferii, oferindu-le drepturi mai bune ale lucrătorilor.
Trecerea către livrări a fost, totuși, un succes - domnul Khosrowshahi spune că, atunci când a devenit director general în 2017, filiala de livrare a Uber era la început, dar acum este gata să devină cel mai mare serviciu al companiei.
În 2021, 96% din comenzile de livrare ale Uber au fost pentru mâncare la restaurant. A fost și primul an în care firma de 13 ani a raportat profit.
„În cele din urmă, cred că livrarea poate avea o amploare mai mare, pentru că nu este vorba doar despre alimente. Este vorba de produse alimentare – și, de asemenea, dând putere oricărui comerciant local să încerce să depășească Amazon Amazon”, a spus Khosrowshahi.
„Dacă Amazon poate livra a doua zi, comerciantul local poate livra în următoarea oră sau în două ore... oamenii vor să livreze totul la domiciliu cât mai repede posibil, iar noi putem să călcăm pe acest val.”

 

 

Sursa: BBC News

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră