Un asteroid de dimensiunea Turnului Eiffel va trece în apropierea Pământului miercuri

26 Apr 2023

Asteroidul, numit 2006 HV5, este considerat „potențial periculos” de către NASA din cauza dimensiunii sale relativ rare, scrie Le Figaro

Un asteroid de 304,8 metri în diametru, aproape de înălțimea Turnului Eiffel, este de așteptat să treacă la 1,5 milioane de kilometri de Pământ miercuri. Această rocă spațială va trece peste planeta albastră cu o viteză de aproximativ 6000 km/h, potrivit Centrului pentru Studiul Obiectelor Apropiate de Pământ (CNEOS).

Meteoritul este, de asemenea, considerat rar de către CNEOS. În medie, un asteroid de această dimensiune nu se va apropia din nou de Pământ timp de un an. În ciuda acestor elemente îngrijorătoare, 2006 HV5 nu este în pericol de a se prăbuși pe planeta noastră. Impresionantul asteroid a fost observat în 2006 de NASA, ceea ce a permis oamenilor de știință să-i studieze traiectoria exact în amonte. Astronomii sunt capabili să-i calculeze orbita și, prin urmare, locațiile sale trecute, prezente și viitoare, foarte precis ”, a declarat astrofizicianul Suzanna Kohler pentru presa americană Fox News. Prin urmare, Pământul nu va distruge asteroidul.