Cercetătorii au reușit să regenereze celule musculare cardiace

27 Iun 2022 | scris de Istvan Deak
Cercetătorii au reușit să regenereze celule musculare cardiace

Cercetători de la Universitatea din Houston, SUA, au folosit o tehnologie unică cu ajutorul căreia au reparat și regenerat celulele musculare cardiace la șoareci, afectate în urma unui  infarct miocardic.

Descoperirea ar putea deveni o strategie clinică puternică pentru tratarea bolilor de inimă la om, potrivit savanților americani.

Noua tehnologie dezvoltată de echipa de cercetători utilizează acidul ribonucleic mesager sintetic (ARNm – vă sună cunoscut de la vaccinul anti-COVID? – n.r) pentru a furniza inimii șoarecilor factori de transcriere modificați (proteine care controlează conversia ADN-ului în ARN).

Descoperirile au fost publicate în Journal of Cardiovascular Aging.

„Nimeni nu a mai reușit să facă acest lucru într-o asemenea măsură și credem că ar putea deveni un posibil tratament pentru oameni”, a declarat Robert Schwartz, un reputat profesor de biologie și biochimie la colegiul de șiințe ale naturii și matematică din cadrul Universității din Houston, care a condus studiul.

Cercetătorii au demonstrat că doi factori de transcriere modificați, Stemin și YAP5SA, lucrează împreună pentru a intensifica reproducerea cardiomiocitelor (celulele musculare cardiace), izolate din inimile șoarecilor. Experimentele au fost efectuate in vitro, pe culturi de țesuturi.

Alte stiri din Sanatate