Dată fiind această constatare, șeful Biroului australian al Securității Transporturilor anunță încheierea căutărilor în luna iulie.
Este unul dintre cele mai mari mistere ale istoriei aviației civile.
Avionul, care a decolat de la Kuala Lumpur, din Malaiezia, la 8 martie 2014, cu destinația Beijing, a dispărut de pe radare după o oră de zbor, cu 239 de pasageri la bord.
Experții cred că epava avionului se află în Oceanul Indian, la circa 1.800 km vest de Perth. Acolo s-au făcut căutări intense în ultimele luni, iar cheltuielile au fost foarte mari. Dar șeful Biroului australian de securitate a transporturilor, Martin Dolan, spune că Guvernul le-a cerut să verifice până la 120.000 de kilometri pătrați. Au mai rămas 15.000 de explorat. ”Suntem pe punctul de a lua în calcul posibilitatea de a nu găsi avionul. Familiile vor fi triste, dezamăgite. Am spus întotdeauna că este posibil ca epava să se afle în zona în care căutăm, nu am vorbit despre certitudine”, a spus acesta.
Câteva rămășițe ale avionului au fost găsite pe coastele africane, în Insula Reunion și în Mozambic. Nu este suficient pentru ca Guvernul australian să continue căutările. Deja nota de plată este foarte piperată.
”Guvernul australian ne-a dat 60 de milioane de dolari, Guvernul chinez, circa 20 de milioane. Costul total este de 180 de milioane, dacă ar fi să explorăm întreaga zonă”, a mai spus acesta.
Înainte de a lansa operațiunile de căutare, Canberra a cheltuit 43 de milioane de dolari pentru a afla locul probabil al prăbușirii.
Dacă despre căutările submarine este clar că se vor încheia în curând, ancheta totuși continuă, coordonată de Malaiezia. Speculațiile rămân intacte: defecțiune mecanică sau structurală, luare de ostatici, act terorist.