Un raport întocmit de Comisia Europeană situează România pe primul loc. În fine, veți spune! Suntem și noi fruntași la ceva, vă veți grăbi să adăugați. Da, așa este, numai că topul este unul sumbru. România este prima într-un top al celor mai periculoase drumuri dintre toate cele 28 de state membre ale Uniunii Europene.
Nu cred că ar putea contrazice cineva topul. România are cel mai mare număr de decese provocate de accidente rutiere raportat la milionul de locuitori, cu o rată a mortalității de 96%, scrie The Sun.
Bulgaria și Letonia sunt și ele în top, pe locurile următoare, cu 88 și 78 de accidente la milionul de persoane.
Croația (77), Polonia (76) și Ungaria (64) vin pe locurile următoare, cu cifre mari când vine vorba despre rata mortalității pe șosele.
Studiul mai arată că Marea Britanie are cel mai mic număr de decese printre statele UE, cu 28 de morți la milionul de locuitori.
Danemarca și Irlanda sunt și ele la loc de frunte, la capitolul ”bun exemplu”, cu 30 și, respectiv, 31 de morți la milionul de locuitori.
Cifrele sunt publicate într-un moment în care la nivel european s-a anunțat faptul că toate mașinile noi din Uniunea Europeană vor fi echipate până în 2022 cu un dispozitiv care va împiedica persoanele aflate la volan să depășească viteza maximă autorizată.
Implementarea acestor dispozitive face parte dintr-o varietate de măsuri de siguranţă care vor fi obligatorii începând cu 2022, alături de frâna automată de urgenţă, aparate electronice de înregistrat date şi o vizibilitate mai bună a camioanelor pentru a putea vedea cicliştii sau pietonii.
Măsura va fi implementată şi în Marea Britanie, chiar dacă Londra va părăsi Uniunea Europeană între timp, autorităţile britanice anunţând că vor respecta noile standarde.
Noile măsuri trebuie ratificate de Parlamentul European, lucru care va avea loc cel mai probabil în septembrie.
Dispozitivul de limitare a vitezei, denumit asistenţă inteligentă privind viteza (ISA) foloseşte date GPS şi recunoaşterea semnelor de circulaţie pentru a detecta limitele de viteză din zona în care se află maşina iar apoi va emite un sunet de avertizare şi va încetini automat dacă vehiculul depăşeşte limita.