La 4 februarie, reţeaua de socializare Facebook împlineşte 13 ani, iar fondatorul său doreşte ca această zi să intre în istorie ca Ziua Prietenilor.
În 2005, TheFacebook a devenit Facebook, cumpărând cu 200.000 de dolari domeniul facebook.com.
Cu o creștere anuală de 16%, Facebook are peste 1,79 miliarde de utilizatori activi în toată lumea. Aproape 30% dintre utilizatorii activi au între 25 și 34 de ani.
Potrivit statisticilor bit.ly, cel mai mare trafic pe Facebook este între orele 13:00 și 15:00, însă cele mai multe clickuri se generează seara, în jurul orei 19:00.
În 2016, Facebook a ocupat locul al doilea, potrivit raportului anual publicat de site-ul de profesii Glassdoor Inc., în topul celor mai bune locuri de muncă, raport care a analizat evaluările anonime de companii ale angajaţilor pe o perioadă de 12 luni.
Facebook a ajuns să ia locul surselor tradiționale de informare, însă rețeua abundă în intoxicări și știri false. Reprezentanţii Facebook au anunțat la finalul anului trecut că vor iniţializa marcarea ştirilor false cu etichete de avertizare pentru userii care vor încerca să distribuie informaţiile false pe reţeaua de socializare.
Facebook a fost un precursor al reţelelor sociale online, care au primit un impuls graţie smartphone-urilor, care le permit oamenilor să împărtăşească oricând gânduri, imagini, înregistrări video, comentează France Presse.
Succesul unor platforme precum Snapchat, site-ul de micro-bloggind Twitter sau site-ul de fotografie Pinterest alimentează temerile că Facebook atrage din ce în ce mai puţini adolescenţi şi va ajunge să fie dat uitării, aşa cum a păţit-o predecesorul său MySpace.
La început destinată studenţilor, reţeaua Facebook a asistat la evoluţia demografiei sale. Azi, adulţi deseori destul de înaintaţi în vârstă, utilizează Facebook pentru a-şi regăsi prietenii pierduţi din vedere de mai multă vreme şi pentru a rămâne în contact cu familia sau colegii.
Oficial, Facebook există din 4 februarie 2004, fiind în principal creaţia lui Mark Zuckerberg, ajutat de câţiva prieteni şi chiar de fraţii Winklevoss, care aveau mai târziu să-l dea în judecată pentru că le-a furat ideea.
Totuşi, înainte de Facebook a fost Facemash, în octombrie 2003. Acolo, Mark Zuckerberg a combinat pozele studentelor cu un sistem de calificative. Era un site conceput pe ideea „hot or not”, scrie playtech.ro.
Pentru a face rost de informaţii şi poze, el a spart serverele Harvard pe care erau ţinute aceste „facebooks“ – cataloage online cu poze şi o scurtă descriere a studenţilor.