Cum s-a prăbușit avionul în care se afla fotbalistul Emiliano Sala, conform unui simulator de zbor

27 Feb 2019 | scris de M.C.
Cum s-a prăbușit avionul în care se afla fotbalistul Emiliano Sala, conform unui simulator de zbor

În cursul zilei de luni, 25 februarie, a fost dat publicității primul raport referitor la cauzele prăbușirii avionului în care se afla fotbalistul argentinian Emiliano Sala. Epava avionului dispărut deasupra Canalului Mânecii la 21 ianuarie, în care se aflau fotbalistul argentinian Emiliano Sala şi pilotul David Ibbotson, a fost găsită, la 3 februarie, pe fundul Canalului Mânecii.

La 7 februarie, autorităţile britanice au anunţat că au recuperat din epavă trupul neînsufleţit al fotbalistului.

Raportul provizoriu al Departamentului Britanic de Investigare a Accidentelor Aviatice (AAIB) arată că avionul în care se aflau fotbalistul şi pilotul era rupt în trei bucăţi atunci când a fost găsit pe fundul Canalului Mânecii, scrie grimsbytelegraph.co.uk.

 "Avionul era rupt în trei, iar părţile erau ţinute la un loc de cablurile electrice şi de control. Motorul era desprins de zona cockpitului. Avionul nu mai avea părţi ale aripilor şi coada”, se arată în raport, în care se menţionează şi pernele de scaun găsite pe o plajă din Franţa, purtate de ape.

AAIB a fost informat în 21 ianuarie, la ora 21.22, că avionul Piper PA-46-310P Malibu a dispărut de pe radar în timp ce se afla pe ruta Nantes – Cardiff.

”Ultimul contact radio al pilotului cu radarul din Jersey a avut loc la ora 20.12", se arată în raport, în care se menţionează şi pernele de scaun găsite pe o plajă din Franţa.

Conform unui simulator de zbor, avionul în care se aflau cei doi a pierdut peste 700 de metri din altitudine în doar 20 de secunde.

Astfel, în acest interval de timp, avionul a căzut de la 1200 la doar 480 de metri altitudine, apoi s-a ridicat la 700 de metri, după care a dispărut de pe radare.

Epava a fost găsită la doar 30 de metri distanță de locul unde avionul a fost văzut ultima dată pe radar. De asemenea, avionul s-ar fi răsucit la 180 de grade înainte să ajungă pe fundul mării, conform grimsbytelegraph.co.uk.

În raport sunt menţionate condiţiile meteo în timpul zborului şi este descris în amănunt avionul, scrie digisport.ro.

Avionul a fost fabricat în 1984, iar până la 30 noiembrie 2018 avea la activ 6.636 de ore de zbor. Ultima revizie semnificativă a avut loc în 30 noiembrie 2018.

Aparatul de zbor avea un transmiţător de urgenţă pentru localizare, însă chiar dacă ar fi fost setat pe poziţia activat semnalele sale nu pot fi detectate în apă.

Avionul nu avea un dispozitiv de înregistrare a datelor de zbor protejat în caz de accidente sau unul de înregistrare a discuţiilor din cockpit, dar nici nu exista obligaţia de a le avea.

Potrivit BBC, anchetatorii ar trebui să încerce să afle câte ore de zbor a avut pilotul în ultimele 28 până la 90 de zile înaintea accidentului.

Ibbotson avea la activ aproximativ 3.700 de ore de zbor şi avea licenţă de pilot privat în SUA şi Marea Britanie. ”O astfel de licenţă nu permite însă ca un pilot să transporte pasageri cu plată", se arată în raport.

Anchetatorii nu au stabilit încă ce discuție a avut loc între Ibbotson și Sala și nici care era statutul licenței de zbor a pilotului. Se estimează că raportul complet al autorităţilor britanice cu privire la acest caz nu va fi publicat înainte de luna noiembrie.

Presa internațională a difuzat noi imagini cu epava avionului în care și-a găsit sfârșitul fostul coleg al lui Ciprian Tătărușanu.

Sunt imagini de pe fundul Canalului Mânecii, care prezintă resturile avionului Piper Malibu care trebuia să îl ducă în acea fatidica seară de 21 ianuarie pe Sala de la Nantes la Cardiff, noua sa echipă. Ele au primit acceptul de a fi difuzate abia după ce a fost publicat raportul provizoriu.

Sala se întorcea la Cardiff, pentru a se alătura echipei la care fusese transferat, după o scurtă vizită la Nantes, unde a călătorit cu acelaşi aparat pentru a-şi lua la revedere de la foştii lui colegi de la FC Nantes, printre care și românul Ciprian Tătărușanu.

Potrivit presei britanice, rezultatele autopsiei efectuate trupului neînsuflețit al fotbalistului au arătat că argentinianul nu a murit înecat, ci ca urmare a rănilor suferite după prăbuşirea avionului.

Rezultatele autopsiei au arătat că Emiliano Sala a murit din cauza rănilor la cap şi la piept.

Alte stiri din Externe

Ultima oră