Model EcoSport pe care Ford îl comercializează în prezent Europa, cu excepția Rusiei, este construit la fabrica din Chennai, India. Fabrica Ford din Chennai va continua să construiască modelul Ecosport pentru piața locală indiană, dar și pentru alte piețe la nivel global.
Crestere cu 30%
“Vânzările de EcoSport au urcat anul acesta cu aproape 30% și ținând cont de previziunile legate de creșterea vânzărilor din segmentul SUV –urilor de mici dimensiuni, pentru noi este momentul oportun să mutăm producția de EcoSport în Europa și să beneficiem astfel de forță de muncă excelentă și de fabrica noastră de la Craiova,” a zis Jim Farley, Președinte și CEO Ford Europa..
Vânzările de mașini noi din segmentul SUV au urcat anul trecut cu 23% raportat la întreaga industrie care a crescut cu 10%. Segmentul SUV-urilor de mici dimnesiuni din care face parte și modelul EcoSport a crescut cu 44% în 2015. Ford se așteaptă ca segmentul SUV-urilor de mici dimensiuni să ajungă la aproape 1.5 milioane de vehicule pe an, până în 2017, ceea ce reprezintă o creștere de 35% față de 2015.
Citeste si - Cum arata noul model Ford Puma si ce caracteristici tehnice are
Discutii productive
Anunțul de azi vine ca urmare a discuțiilor productive pe care Ford le-a avut cu Guvernul României pentru a dezvolta un cadru de lucru pozitiv și care să ajute compania Ford în perioada de tranziție de la actuala sa investiție la această nouă oportunitate, pentru a putea menține competitivitatea la nivel global a fabricii de producție de la Craiova.
De la preluarea uzinei de la Craiova în 2008 și până în prezent, Ford a investit în România peste1 miliard de euro pentru a susține operațiunile sale de producție. Ford produce în acest moment la Craiova monovolumul de mici dimensiuni B-MAX și motorul Ford de 1.0 l EcoBoost- singurul motor din lume care a primit distincția de “Motorul Internațional al Anului” pentru trei ani consecutiv.
Strategie
Anunțul de azi vine ca urmare a angajamentului pe care Ford și l-a asumat pentru a lansa noi 5 vehicule din gama SUV și “Crossover” in Europa în următorii 3 ani, începând cu noul Ford Edge, ce urmează a fi lansat în al doilea trimestru al lui 2016. Pentru prima dată, Ford se așteaptă să depășească în 2016 pragul de 200,000 SUV-uri vândute în Europa – ceea ce reprezintă o creștere de 30% față de 2015.