Facebook lansează un nou serviciu video care va permite celor aproximativ două miliarde de utilizatori să urmărească emisiuni, competiții sportive sau seriale direct pe rețeaua de socializare, o funcție care va concura cu unii rivali, cum sunt Youtube sau serviciile de streaming ca Netflix. Noul serviciu, botezat ”Watch”, va include documentare, comedii, sport în direct, a anunțat, miercuri seara, rețeau de socializare, într-un comunicat, transmite AFP.
Va fi ”un loc unde veți putea descoperi ceea ce prietenii voștri privesc și urmăresc, seriale și creatori favoriți pentru a nu vă scăpa niciun episod”, a declarat Mark Zuckerberg, patronul Facebook.
Veți putea să discutați și să vă conectați cu alte persoane în timpul unui episod și să vă alăturați grupurilor cărora le plac aceleași seriale și să creați o comunitate, mai adaugă patronul Facebook.
Facebook i-a finanțat pe unii creatori pentru a alimenta serviciul. Primele producții sunt o emisiune a blogger-ul Nusseir Yassin, ”Nas Daily”, care propune videouri cu fanii săi din toată lumea, și o altă emisiune, animată de autorul și conferințiarul Gabby Bernstein.
"Watch" va difuza, de asemenea, săptămânal, un meci din prima ligă de baseball.
Obiectivul nostru este ca Watch să devină o platformă unde toți creatorii și producătorii își descoperă publicul lor, formează o comunitate de fani și câștigă bani din activitatea lor, a precizat Nick Grudin, vicepreședinte al partenerilor media a Facebook.
În prima fază, Watch nu va fi disponibil decât unui mic grup de utilizatori de pe Facebook din SUA, înainte de a a-și mări accesul pentru utilizatori americani, în săptămânile viitoare. Creatorii vor putea câștiga bani datorită spoturilor publicitare.