Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România îi roagă pe clienţi să fie cumpătaţi şi chibzuiţi la ce şi cât cumpără şi îi asigură că există cantităţi şi stocuri pentru toţi, dacă suntem "solidari şi ne gândim la nevoile tuturor".
"Ştim că mulţi dintre voi sunt preocupaţi în legătură cu efectele răspândirii Coronavirusului (Covid-19). Vă înţelegem şi vă împărtăşim îngrijorările şi vă anunţăm că facem tot ce putem pentru ca voi şi familiile voastre să aveţi alimentele şi produsele esenţiale de care aveţi nevoie. Cele mai importante obiective pentru noi sunt de a ne proteja angajaţii, clienţii şi de a asigura disponibilitatea produselor. Lucrăm îndeaproape cu autorităţile, furnizorii şi partenerii noştri logistici pentru a asigura furnizarea de bunuri în magazine şi pentru a aproviziona depozitele logistice cu produsele a căror cerere este ridicată.(...) Dar avem nevoie şi de ajutorul vostru. Vă rugăm să fiţi cumpătaţi şi chibzuiţi la ce şi cât cumpăraţi. Înţelegem frământările voastre, dar a cumpăra mai mult decât ai nevoie poate însemna uneori să îi laşi pe ceilalţi fără produsele de care şi ei au nevoie. Există cantităţi şi stocuri pentru toţi, dacă suntem solidari şi ne gândim şi la nevoile tuturor. Doar împreună vom avea grijă de cei dragi nouă şi de cei care sunt în vârstă sau vulnerabili. Facem tot ce putem pentru a face faţă acestei provocări. Vă asigurăm că prioritatea noastră, a tuturor, este să fim cu toţii în siguranţă şi să vă oferim produsele necesare", afirmă reprezentanţii AMCMR într-o scrisoare deschisă adresată clienţilor lor.
Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România a fost înfiinţată în anul 2003 şi grupează următoarele 19 companii din retailul alimentar şi nealimentar din România: Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Lidl, Kaufland, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny Market, Profi, Selgros. AMRCR este membră a Confederaţiei Patronale "Concordia" şi a organizaţiei "EuroCommerce".