Saxonia Inferioară a comandat deja 14 garnituri la compania franceză Alstom şi multe altele vor putea fi văzute în Germania dacă sunt considerate un succes, scrie Die Welt. Trenurile vor fi testate până la sfârşitul anului, înainte de a fi introduse în circuitul public, în decembrie 2017.
Trenul a fost prezentat în premieră la expoziţia InnoTrans de la Berlin din luna august şi va fi primul tren alimentat cu hidrogen care va transporta pasageri pe distanţe lungi. Olanda, Danemarca şi Norvegia sunt şi ele interesate de acest tip de tren.
Trenul este alimentat de o baterie uriaşă cu ioni de litiu, iar aceasta este conectată la un rezervor cu hidrogen, amplasat pe acoperişul garniturii. Trenul poate merge 500 de mile pe zi, la o viteză de 87 mile pe oră, iar singurele zgomote pe care le produce vin de la roţi şi din frecarea aerului.
“Alstom este mândru să aducă o inovaţie în domenul transportului verde", a declarat Henri Poupart-Lafarge, CEO Alstom. "Aceasta arată abilitatea noastră de a lucra îndeaproape cu clienţii şi de a dezvolta un tren în numai doi ani”, a mai spus el.
NASA foloseşte hidrogenul lichid pentru propulsarea rachetelor sale spaţiale încă din 1970. Norul uriaş, care apare când se lansează o rachetă, nu este fum, ci abur.