Vicepreşedintele institutului, Laurie Pressman, spune că verdele strălucitor, plin de viaţă, cu subtonuri de galben, poate fi un răspuns la un an 2016 contondent, semnificând dorinţa arzătoare de reîntinerire şi reconectare atât cu natura, cât şi cu ceva mai important decât sinele.
"Este o constatare pentru mulţi oameni. Această ţară este divizată politic şi vedem asta în intreaga lume, nu numai la noi. Este o divizare reală în contextul globalizării şi dorinţei de a renunţa la globalizare. Este Brexitul, este ceea ce tocmai am văzut în Italia", a spus Pressman.
Pe parcursul anului, echipa de la Pantone, cu sediul în Carlstadt, New Jersey, a cercetat care sunt tendinţele în presă, pe autostrăzi şi la târgurile de comerţ din întreaga lume. Verdele vegetal este culoare primilor muguri şi fire de iarbă care apar primăvara, dar aceasta a avut un rol important şi în istorie, în schimbările culturale majore, inclusiv în mişcarea sufragetelor, în război, în protestele rasiale şi mişcarea psihedelică din anii 60-70.
"A fost aici în timpul schimbărilor majore, când oamenii explorau", a mai spus Pressman. Culoarea este în contrast cu rozul cuarţ şi albastrul desemnate culorile anului 2016.
În plus, a apărut economia bazată pe reciclare, avem acoperişuri verzi, spaţii verzi şi ferme verticale de interior, a adăugat Pressman. În decoraţiunile interioare, există tendinţa conectării cu elemente din natură prin spaţii deschise şi ferestre mari şi dorinţa de a aduce natura în casă prin păduri murale şi muşchi pe pereţi.
La nivel industrial, Skoda şi Mercedes au prezentat deja maşini verde strălucitor pentru 2017. Şi designerii de modă masculină, împreună cu creatorii de modă feminină şi producătorii de cosmetice, se joacă cu ideea fluidităţii de gen prin imprimeuri şi accesorii verde strălucitor, trecând de la o rochie împodobită cu frunze la verdele strălucitor pentru farduri de ploape, ojă şi ruj.
Culoarea simbolizează, de asemenea, frenezia privind produsele alimentare şi de curăţenie organice şi sănătoase, asociată cu efortul de a regândi risipa alimentară în restaurante şi fabrici de prelucrare.
În domeniul tehnic şi digital, culoarea este folosită pentru aplicaţii şi start-up-uri. "Am considerat-o întotdeauna o culoare îndrăzneaţă şi s-ar putea să nu fie acceptată de toată lumea. Astăzi asociem această culoare cu inovaţia. Îţi dă un sentiment cu totul diferit", a mai spus Laura Pressman.