Proiectele studenţilor de la IT&C atrag marile companii

27 Mai 2015
Proiectele studenţilor de la IT&C atrag marile companii
 Când vine vorba de idei de afaceri, studenţii de la informatică sunt cei mai inventivi. Cu ajutorul unor mentori, peste 50 de studenţi din Bucureşti şi Cluj au dezvoltat platforme şi aplicaţii mobile care atrag deja marile companii IT sau chiar lanţurile de magazine şi hipermarketuri din România. O nouă ediţie a laboratorului de idei Innovation Labs s-a încheia zilele trecute, iar cele mai bune idei şi produse create de tineri antreprenori au fost premiate la Bucureşti.


Tinerii romani sunt „vânați” în fiecare an de unele dintre cele mai mari nume din industria tech. Și asta deoarece mai departe de talent și ambiție, profesorii dedicați și exigenți din facultățile de specialitate îi motivează să se ridice deasupra concurenței. Însă dacă în timp ce fiecare student iese din facultate un „executant” foarte bine pregătit, foarte puțini dintre tinerii absolvenți de Automatică vor avea ocazia să lucreze la propriile idei. 

Un student la Universitatea "Babeş Bolyai" din Cluj a creat o platformă cu ajutorul căreia, prin cumpărăturile online, se pot dona către cauze sociale procente între 1 şi 20% din valoarea produselor.

Câţiva studenţi de la Politehnică au creat o aplicaţie de nutriţie şi un dispozitiv cu alarmă antifurt pentru bicicletă, care notifică proprietarul prin telefon şi comunică localizarea bicicletei prin GPS.

O altă aplicaţie interesantă cercetează comportamentul cumpărătorilor într-un magazin virtual şi răspunsul lor în faţa diferitelor tipuri de reclame.

"Innovation Labs" este un eveniment prin care tinerii cu astfel de idei sunt sprijiniţi de marile companii să-şi scoată produsele pe piaţă. nnovation Labs a pornit ca un proiect mic în cadrul Politehnicii Bucureşti. Acum trei ani, studenţii se adunau la rectoratul din Bucureşti pentru o noapte de hacking.

„Innovation Labs” își propune să rezolve una dintre problemele stringente ale sistemului educațional universitar din România.

Anul trecut, echipa câştigătoare a lansat pe piaţă o aplicaţie care arată cât timp a petrecut un cumpărător într-un magazin sau de câte ori a revenit, printr-o simplă conexiune a telefonului la internetul wireless al magazinului.

 

Alte stiri din Stiinta

Ultima oră