Utilizatorii vor avea posibilitatea să alerteze Facebook despre posibile ştiri false, alerte care vor fi trimise mai departe la organizaţii independente pentru a le verifica. Dacă aceste organizaţii găsesc ştiri false, linkul către acea ştire va fi marcat de un avertisment că utilizatorii au de a face cu un subiect disputat.
Ştirile controversate vor fi plasate mai la coadă pe fluxul de ştiri. “Este foarte important pentru noi ca poveştile pe care le vedeţi pe Facebook să fie autentice şi să aibă sens ”, se arată într-un comunicat de presă al companiei.
O altă schimbare preconizată are în vedere identificarea ştirilor distribuite mai mult de utilizatorii care doar citesc titlurile decât de cei care intră pe ştire şi o citesc. “Am descoperit că citirea unui articol scade probabilitatea distribuirii lui, ceea ce poate fi un semn că articolul respectiv induce într-un fel în eroare”, mai anunţă compania.
Facebook va încerca, de asemenea, să reducă stimulentele financiare pentru crearea unor site-uri de ştiri false, făcând mai dificilă falsificarea domeniilor existente.
Într-o postare pe pagina sa personală, fondatorul companiei, Mark Zuckerberg, admite că Facebook are o mai mare responsabilitate faţă de public şi nu poate fi doar o companie tech.
"Nu scriem noi ştirile pe care le citiţi şi le distribuiţi şi recunoaştem că suntem mai mult decât un distributor de ştiri. Suntem un nou tip de platformă pentru discusrul public şi asta înseamnă că avem un nou tip de responsabilitate pentru a da posibilitatea oamenilor să aibă cele mai semnificative conversaţii şi să construim un spaţiu în care oamenii să poată fi informaţi", afirmă Zuckerberg.