Experţii spun că rezultatele îngrijorătoare ale acestui studiu, realizat de cercetătorii de Consiliul Internaţional pentru un Transport Curat (ICCT), vor determina guvernele să introducă teste de poluare stricte.
Studiul ICCT a luat în calcul teste de emisii reale, efectuate pe maşini din Finlanda şi Germania. În timp ce ultimele tipuri de camioane şi autobuze produc în medie 210 milligrame de oxid de azot pe Km, maşinile Diesel produc de 500 de milligrame/km.
Rachel Muncrief, şeful studiului, a declarat că difenţa dintre emisiiile de oxid de azot pe kilometru între maşinile grele şi cele uşoare este uimitoare. "Pe baza consumului de carburant, luând în calcul cerinţele unui motor de camion sau autobuz, emisiile de oxid de azot ale maşinilor mici sunt de 10 ori mai mari, comparativ cu cele ale maşinilor grele", a mai spus ea.
ICCT a explicat că motivul unei difenţe atât de mari este dat de testele de poluare mult mai riguroase la care sunt supuse maşinile mari. Noile autoturisme Diesel trec prin teste de poluare, iar acestea trebuie să producă maxim 80 de milligrame de oxid de azot per kilometru.
Aceste teste se fac însă în laborator, unde producătorii de maşini pot folosi prototipuri concepute să treacă aceste teste, spre deosebire de maşinile care intră în circulaţie. Camioanele şi autobuzele sunt testate când sunt deja în circulaţie.
Studiul vine după scandalul falsificării testele de emisii poluante de către Volkswagen, din septembrie 2015. Compania a instalat un software pentru a se asigura că prototipurile trec testele de laborator.
Peter Mock, director executiv la ICCT, a declarat că ar fi mult mai bine ca emisiile poluante să fie măsurate la vehiculele din producţia de masă, obţinându-se informaţii de la cei care le folosesc în mod normal.