Mark Zuckerberg a recunoscut că oamenii petrec mai puțin timp pe Facebook. Fondatorul rețelei sociale a declarat miercuri noaptea că timpul petrecut pe Facebook a scăzut cu 50 de ore pe zi sau cu două minute pe utilizator - un declin de 5 puncte procentuale, relatează telegraph.co.uk.
Anunţul vine după Zuckerberg a ordonat o verificare a feed-ului său central de știri, care retrogradează videoclipurile și paginile editorilor de știri și mărci și le stimulează pe cele ale prietenilor apropiați. Cu toate acestea, acțiunile companiei au crescut după ce Facebook a raportat profituri și venituri record.
Facebook a fost supus unor presiuni enorme în ultimele luni din cauza știrilor false, susținându-se că rețeaua socială nu este bună pentru sănătatea mintală și că se zbate să cenzureze materialele postate de cei 2,1 miliarde de utilizatori.
"2017 a fost un an super pentru Facebook, dar a fost și unul greu", a spus dl Zuckerberg. "În 2018, ne asigurăm că Facebook nu este doar distractiv de folosit, ci și bun pentru bunăstarea oamenilor și pentru societate".
Cu toate acestea, creșterea numărului de utilizatori zilnici, un indicator cheie, a scăzut la 14 puncte procentuale față de anul trecut, dezamăgind investitorii. Facebook a raportat, de asemenea, primul declin al utilizatorilor de zi cu zi din America de Nord, de la 185 milioane la 184 milioane, un posibil semn că unii utilizatori din piețele sale tradiționale puternice se deconectează de la rețeaua socială. Facebook a spus că nu se așteaptă ca declinul să continue.
Zuckerberg a anunțat recent că își face o misiune personală pentru anul 2018 de a stabiliza Facebook după valul de critici din 2017. Vorbind investitorilor miercuri noaptea, el a spus că nu este preocupat de faptul că oamenii petrec mai puțin timp pe Facebook, susţinând că s-a concentrat mai mult pe încurajarea "interacțiunilor semnificative".
"Ajutarea persoanelor care se conectează este mai importantă decât maximizarea timpului petrecut pe Facebook", a spus el.
Compania a interzis fotografiile, videoclipurile și reclamele ilegale sau neplăcute. În această săptămână, a fost interzisă publicitatea cu privire la monedele virtuale, alimentând zvonurile că rețeaua socială va intra în forță în lumea banilor digitali.
Zuckerberg a dezvăluit luna trecută că studiază criptomonedele și cum să le "folosească cel mai bine în serviciile noastre".