Si britanicii au un Dorel al lor: A intrerupt curentul si a provocat haosul pe aeroporturi

02 Iun 2017 | scris de Gabriela Antoniu
Si britanicii au un Dorel al lor: A intrerupt curentul si a provocat haosul pe aeroporturi

Un angajat de la întreținere ar fi oprit accidental alimentarea cu energie la centrul IT al British Airways, provocind simbata haos pentru 75.000 de pasageri, relateaza telegraph.co.uk.

Ancheta se va concentra, cel mai probabil, pe o eroare umană decât pe un eșec al echipamentului, conform The Times, după ce o anchetă internă a constatat că sursa de alimentare funcționează corect.

O sursă de la British Airways (BA) a declarat ziarului că se zvonea că un muncitor de la întreținere a întrerupt din neatentie alimentarea cu curent electric, dar acest lucru nu a fost confirmat oficial.
 
Criza a fost cauzată de pierderea bruscă energie la două centre de date principale ale BA, problema fiind agravată de repornirea necontrolată care a închis întregul sistem informatic.

Toate informațiile despre zboruri, bagaje și pasageri au fost pierdute, iar călătorii au rămas blocați în weekend, cel puțin 700 de zboruri fiind anulate simbata pe aeroporturile Heathrow și Gatwick.

Bill Francis, șeful Grupului IT al proprietarului BA, International Airlines Group (IAG), a trimis un e-mail personalului, văzut de Press Association care a confirmat că oprirea sistemului nu a fost cauzată de eșecul IT sau problemele de software.

E-mailul său a scos la iveală faptul că, in urma unei investigatii, s-a constatat că sâmbătă dimineața o sursă de alimentare de la un centru de date de la Heathrow a fost suprasolicitat. Acest lucru a dus la intreruperea totală, imediată, a alimentarii cu energie electrica, iar folosirea generatoarele și bateriile de rezervă nu a fost posibila.

"După câteva minute de la intreruperea curentului electric, sistemul a fost repornit într-un mod neplanificat și necontrolat, ceea ce a provocat daune și a amplificat semnificativ problema. A fost în întregime o problemă legată de alimentarea cu energie electrică. Nu a fost un eșec IT și nu au existat probleme de software. Reparatia a constat in inlocuirea fizica a serverelor deteriorate, reponirea tuturor aplicatiilor intr-un mod controlat, asigurandu-ne in acelasi timp ca toate datele se regasesc in sistem. Toate sistemele functioneaza din nou", se mai arata in email.

Alte stiri din Externe

Ultima oră