100 de milioane de vizualizări într-o lună: pentru alegerile legislative franceze, Jordan Bardella a cucerit TikTokul

05 Iul 2024
100 de milioane de vizualizări într-o lună: pentru alegerile legislative franceze, Jordan Bardella a cucerit TikTokul

Dintre cele mai vizionate 10 videoclipuri Tiktok dintre conturile personalităților politice, 9 au fost publicate de  Jordan Bardella candidatul partidului lui Marine Le Pen, scrie BFMTV

Dacă Jordan Bardella a putut beneficia de un „efect Tiktok” în timpul campaniei europene, dinamica nu s-a epuizat. Dimpotrivă. Potrivit datelor companiei de monitorizare Visibrain și a diferitelor conturi de la Tech&Co, platforma chineză a difuzat masiv cele patruzeci de videoclipuri Titkok de pe contul oficial al europarlamentarului de extremă dreapta, de la anunțul dizolvării, pe 9 iunie trecut. În timpul campaniei legislative, acestea au fost vizionate de 100 de milioane de ori.

În urma lui Jordan Bardella, găsim contul Marinei Le Pen, cu 22 de milioane de vizualizări pentru aproximativ douăzeci de videoclipuri, și 20 de milioane de vizualizări pentru cel al lui Gabriel Attal - premierul francez publicând 20 de videoclipuri, dintre care niciunul nu a atins cele 3 milioane de vizualizări.

Într-o măsură mai mică, și extrema stânga se descurcă bine, cu 15 milioane de vizualizări pentru candidatul ieșit Louis Boyard (aproximativ 45 de videoclipuri) și 10 milioane de vizualizări pentru cel al lui Jean-Luc Mélenchon (aproximativ treizeci de videoclipuri).

"A fleur de toi"

Prin integrarea tuturor conturilor personalităților politice de pe Tiktok , Visibrain a oferit Tech&Co lista celor mai vizionate zece videoclipuri de la începutul campaniei. Nouă provin din contul lui Jordan Bardella. Majoritatea nu vorbesc direct despre politică.

O strategie asumată de președintele Rassemblement National. „Am investit foarte mult în rețelele de socializare, este un mod de a vorbi tinerilor prin care încerc în aceste alegeri să-i politizez pe tineri”, a declarat el la France Inter, înainte de alegerile europene.

Cel mai mare succes este cel mai recent. În 4 iulie, Jordan Bardella a publicat un videoclip cu el însuși, stând în fața smartphone-ului său, zâmbind, pe fundalul piesei „À fleur de toi” de Vitaa și Slimane. O scurtă secvență văzută deja de peste 11 milioane de ori, care poate părea enigmatică pentru cei neinițiați.
De fapt, demonstrează adoptarea codurilor tinerilor utilizatori de Tiktok pentru a le vorbi cu umor: de câteva zile, cântecul „À fleur de toi” a fost de fapt folosit pentru a produce „editări” . Aceste montaje total kitsch prezintă politicieni și folosesc codurile videoclipurilor fanilor vedetelor muzicii.

Printre aceste secvențe, una dintre ele prezintă numeroasele dezbateri dintre Jordan Bardella și Gabriel Attal, sub un filtru de culoare roz și în sunetul cântecului de dragoste a lui Vitaa, "A fleur de toi" pentru a imagina o poveste de dragoste între cei doi oameni politici. Un videoclip care a făcut, prin urmare, subiectul unei puneri în scena de către Jordan Bardella în publicația sa din 4 iulie.

Piesa A fleur de toi, de Vitaa și Slimane este folosită de Jordan Bardella și în clipul care este pe locul doi la cu aproape 10 milioane de vizualizări. Publicat a doua zi după primul tur, îl prezintă pe Gabriel Attal, brațele încrucișate, alb-negru, cu cuvintele „20%, eliminat” – în referire la scorul obținut de coaliția prezidențială Ansamblu în primul tur al alegerilor legislative. .

De asemenea, găsim acest "semnal" către „editări” în al treilea videoclip cel mai vizionat al lui Jordan Bardella (6,5 milioane de vizualizări). „Cred că pe Tiktok sunt în pozitie de start pentru editările cu Attal”, a analizat cu voce tare Jordan Bardella, după o dezbatere cu premierul din 26 iunie. O formă de apel către creatorii de editări pe Tiktok, pentru a le folosi apoi mai bine în beneficiul lor.

Restul celor mai populare postări ale lui Jordan Bardella includ criticile jurnaliştilor (5,4 milioane de vizualizări), scrisoarea sa deschisă către Squeezie (5,1 milioane de vizualizări) şi Jordan Bardella care cere să mănânce un măr în culisele unui canal de televiziune (5 milioane de vizualizări).

Într-un grup restrâns, înainte de alegerile europene, câștigătorul alegerilor europene și-a asumat această politică de spectacol:

"Fie deplângem fondul campaniilor, lipsa dezbaterii. Ori spunem că aceasta este starea de lucruri și voi fi omul timpului meu", a explicat Jordan Bardella jurnaliștilor.

„Trăim cu regulile jocului de astăzi sau trăim cu o oglindă retrovizoare?”, întreabă Bardella care adoptă codurile unui influencer pe rețelele sale de socializare, mai degrabă decât cele asociate de obicei cu un președinte de partid politic.

Mesaje politice aproape absente

Doar două videoclipuri din top 10 îl arată pe Jordan Bardella vorbind despre politică. O primă secvență este o adresă către utilizatorii de internet, vizualizată de 5,5 milioane de ori, publicată pe 13 iunie și rememorând linia sa politică. Al doilea este un mesaj adresat „femeilor”, datând din 17 iunie și văzut de 3,9 milioane de ori.

Singurul videoclip din clasament care nu este de la Jordan Bardella este cel al europarlamentarului de extrema stânga LFI Manon Aubry. Vizionat de 4,3 milioane de ori de la publicarea sa pe 17 iunie, acesta prezintă activiști din partidul membru al Noului Front Popular dând degetul în timp ce cântă „Tinerii enerveaza Frontul National".

@jordanbardella

????

♬ son original - Jordan Bardella
@jordanbardella
@_vlve_la_france_ ATTAL ???? BARDELLA ❤️ #politique #attal #bardella #love #pourtoi #fyp ♬ A fleur de toi - Vitaa
@jordanbardella

Qu’avez-vous pensé du débat ? ????✌????

♬ son original - Jordan Bardella

Alte stiri din Externe

Ultima oră