Elon Musk o numește pe Linda Yaccarino șefa Twitter

13 Mai 2023
Elon Musk o numește pe Linda Yaccarino șefa Twitter

Femeia de afaceri a fost până acum director de publicitate pentru grupul media american NBCUniversal, scrie Le Figaro.

Elon Musk a promis în decembrie că va preda conducerea Twitter de îndată ce va găsi „pe cineva suficient de nebun pentru a lua această slujbă”. Miliardarul, care cumpărat rețeaua de socializare în noiembrie pentru 44 de miliarde de dolari, se pregătește să se țină de cuvânt. Joi seară, el a anunțat că a „angajat un director general pentru Twitter care va începe în aproximativ șase săptămâni”.

A doua zi, el i-a dezvăluit identitatea: Linda Yaccarino, directorul departamentului de publicitate al NBCUniversal, unde tocmai petrecuse doisprezece ani. Numele său circula de câteva ore în presa economică, înainte ca grupul de presă să confirme plecarea seniorului său executiv. „ Așteptăm cu nerăbdare să lucrăm cu Linda pentru a transforma această platformă în X, aplicația universală ”, a scris omul de afaceri, într-un mesaj pe rețeaua de socializare către pasărea albastră.

Provenind dintr-o familie de origine italiană, ea și-a petrecut întreaga carieră în televiziune, cu o perioadă inițială de douăzeci de ani în grupul Time Warner, devenit de atunci Warner Bros Discovery. La NBDUniversal, ea a revizuit strategia de publicitate pentru a sprijini trecerea de la video la streaming. Profilul Lindei Yaccarino ar putea umple un gol uriaș în „Twitter 2.0”: relațiile cu agenții de publicitate. Strategia neregulată a lui Elon Musk, plecarea a 80% dintre angajați, revenirea personalităților controversate și temerile legate de o moderare mai mică a conținutului au determinat un număr mare de mărci să se îndepărteze de rețeaua de socializare.

În urmă cu câteva săptămâni, ea nu a ezitat să-i dea niște sfaturi lui Elon Musk atunci când i-a intervievat în fața unui public de agenți de publicitate, în cadrul conferinței de marketing „Possible . Scopul este de a „face din Twitter un loc în care ei (advertiserii) vor fi încântați să cheltuiască mai mulți bani”, subliniind „dezvoltarea produsului, securitatea și moderarea conținutului”.

Potrivit Insider Intelligence, veniturile Twitter sunt pe cale să scadă cu 30% în anul fiscal 2023, la mai puțin de 3 miliarde de dolari. Iar abonamentul Twitter Blue, care se chinuie să convingă, nu ar trebui să compenseze acest deficit. Recăpătarea credibilității față de agenții de publicitate și restabilirea încrederii va fi misiunea prioritară a viitorului director. Elon Musk, cu toate acestea, nu prea renunță la conducere. Pe lângă poziția sa de președinte al consiliului de administrație, antreprenorul va deveni „chief technology officer" pentru a supraveghea produsele, software-ul și operațiunile”. 

O fișă densă a postului care lasă o marjă îngustă de manevră viitorului lider.

Alte stiri din Externe

Ultima oră