Șase din 10 angajatori consideră că afacerea lor se află în mare dificultate și cel puțin jumătate dintre angajați spun că sunt foarte afectați de schimbările din această perioadă, arată un studiu realizat în Europa și în Statele Unite.
Majoritatea salariaților consideră că organizațiile pentru care muncesc nu sunt încă pregătite să se adapteze la cerințele și comportamentele clienților post-pandemie.
Studiul a analizat schimbările determinate de pandemia de coronavirus în 6 domenii cheie ale pieței muncii: imobiliare, călătorii de afaceri, învățare și dezvoltare, gestionarea forței de muncă, munca de acasă și flexibilitatea muncii. În toate aceste domenii, cel puțin 70 % dintre companii spun că pregătesc schimbări.
Aproape 80 % dintre firme sunt în căutare de echipamente care să le permită angajaților să lucreze mai bine de acasă, dar, în același timp, doresc să schimbe modul în care măsoară productivitatea angajaților.
Aproape jumătate dintre salariați spun că le-a crescut productivitatea în această perioadă și speră la o creștere a salariului sau o îmbunătățire a planului privind acordarea de bonusuri. Dar așteptările lor nu își găsesc ecou în intențiile companiilor, care susțin că se așteaptă la scăderi semnificative ale costului cu forța de muncă.
La întrebarea „De ce v-ar plăcea să vă întoarceţi la birou?”, pe primul loc în ierarhia răspunsurilor oferite de angajaţi se află „vreau să rămân integrat social”. Cei mai mulți salariați spun că le lipsește interacțiunea cu colegii, dar peste 60 % dintre cei care nu lucrau de acasă înainte de pandemie susțin că ar dori să muncească de la distanță cel puțin o zi pe săptămână.
Întrebaţi despre îngrijorările pe care le-au resimţit în această perioadă, între 50 şi 70% dintre angajaţi au plasat pe primele locuri situaţia financiară personală, locul de muncă, sănătatea lor, situaţia celor dragi, dar şi evoluţia economiei ţării.
Studiul a fost realizat de Ernst & Young, în perioada iunie-iulie 2020, pe un eșantion de 700 de angajatori din Europa și Statele Unite.