Primul funcţionar public virtual din România a început să lucreze pentru clujeni

22 Apr 2018 | scris de Marina Constantinoiu
Primul funcţionar public virtual din România a început să lucreze pentru clujeni Galerie foto (3)

Primăria municipiului Cluj-Napoca continuă procesul de digitalizare a procedurilor din administrația publică locală şi înregistrează o premieră naţională. Primăria devine astfel prima instituţie din ţară care are primul funcţionar public virtual. Numele său este Antonia, scrie monitorulcj.ro.

“Numele acelui funcţionar public virtual este Antonia şi va face două lucruri: acum, din prima etapă din 15 aprilie, va fi funcţional pentru a redirecţiona cererile online depuse de cetăţeni. Dacă e o cerere pentru parcare, ea intră la primărie la ghişeul nostru de pe strada Moţilor, de acolo la registratură, apoi funcţionarul o direcţionează spre alt funcţionar.

Acum, toate aceste cereri care se depun online, intră în baza de date a primăriei şi acest funcţionar virtual o distribuie la parcări, de exemplu sau poate fi o cerere de acordare de locuinţă sau de cumpărare teren la Serviciul Patrimoniu. Antonia va fi acel funcţionar virtual care va face instant acest lucru, nu va mai pierde o zi cum pierzi acum când vine de la funcţionar ca să distribuie cererea spre serviciul respectiv. Ea va merge automat, instant, la serviciul de specialitate”, explica recent primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc.

Deocamdată, Antonia va fi limitată de tehnologie.Căci, dacă solicitantul bifează greşit căsuţa într-o cerere, Antonia nu poate deocamdată să verifice conţinutul cererii.

“La aceste cereri care se depun online cetăţeanul bifează căsuţa. De exemplu, cetăţeanul depune cerere pentru a se toaleta spaţiul verde din faţa blocului. Şi bifează spaţiul verde. Antonia vede că a bifat asta şi trimite la spaţii verzi. Dacă cetăţeanul a bifat greşit, Antonia nu poate deocamdată să verifice conţinutul cererii, cel de la Spaţiul Verde va vedea că de fapt e o cerere pentru cimitir, pentru altceva, şi o va redirecţiona spre serviciul respectiv”, a mai precizat primarul Boc.

Antonia poate înregistra un număr de 60 de tipuri de cereri de la distanţă de la clujeni, fără să fie nevoie ca aceştia să se deplaseze fizic la registratura generală a instituţiei sau la primăriile de cartier, scrie gadgetzone.ro.

Clujenii pot accesa butonul “Servicii online” şi apoi “Cereri” pe site-ul Primăriei, pentru a o pune la treabă pe Antonia. În prima fază funcţionarul virtual redirecţionează cererile online ale cetăţenilor spre domenii ca parcare, acordare locuinţă, cumpărare teren şi altele de gen.

Odată cu versiunea 2.0 Antonia va răspunde şi la întrebări utilizatorilor.

Clujul, considerat un adevărat Silicon Valley al României, a mai intrat pe harta high tech-ului românesc recent prin anunţul că 20 de treceri de pieton din oraş vor fi iluminate inteligent cu sisteme LED auto reglabile, scrie cluju.ro. Atunci când trecerea de pietoni nu este folosită, nivelul iluminatului va fi auto-reglat la valori minime. În momentul în care senzorii detectează un pieton, toate LED-urile vor funcţiona la parametrii maximi.

O astfel de trecere de pietoni „iluminată inteligent” a fost deja amenajată în cartierul Grigorescu. Lista străzilor unde trecerile de pietoni vor fi suprailuminate poate fi consultată AICI

 

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră