Dacă nu știți Mihai Mărgineanu (alias Ardiles pentru cunoscătorii Las Fierbinți) se pregătește intens pentru a-și lua licența de pilot de transport. Se antrenează pe un avion mic și...dar mai bine să îi dăm cuvântul...pentru că povestește pe pagina sa de Facebook o aventură cu totul și cu totul savuroasă...
„Ieri la ora 15.47 am decolat cu avionul Cessna ( proprietate personala, ca sa folosesc limbajul de lemn al anilor 80) de pe aeroportul Baneasa cu intentia de ‘zbor in zona’ pentru acumulare ore in vederea finalizarii pregatirii pentru ATPL (airline transport pilot licence) .
Depus plan de zbor VFR (adica, visual flight rules) , decolat, comunicat estima de aterizare (ETA – estimate time arrival ) “ 40 de minute din momentul actual” prin LILGU –BSE ( un punct pe harta!) . Inainte de iesirea din zona pe la BABAK ( adica undeva pe deasupra autostrazii Buc-Pitesti pe la km 10) aud comunicarea radio intre BucInfo si alta aeronava care se apropia dinspre FLR ( adica, radiofarul de la Floresti) cu scopul de aterizare la Baneasa . Buuun!
Ma zbor frumos peste intinsele campii si din ce in ce mai micii codri ai superbului sud de tara , trec si de Otopeni, ajung la Ploiesti, ma iau dupa autostrada noua si goala, vad carciuma lui Bobita de la Fierbinti , evit in ultimul moment un stol de gaste ( cred ca erau niste gaste surde!) pe la 1200 de picioare si ma intrept catre punctul IFR LILGU ( comuna Lilieci) care reprezinta intrarea in zona de control ( adica CTR!) a aeroportului Baneasa. Soarele ere deja la apus ! Ce frumos!
Mi se comunica radio cum ca pista aeroportului pe care trebuie sa aterizez eu , la limita de intuneric, este inchisa . Pentru ca un avion a aterizat fara sa poata activa trenul de aterizare ! Avionul care venea de la Craiova. Incindentul nu are victime, din fericire. Nici raniti .
Pai si io ce fac? Ma intreb eu in sinea mea ... destul de nelinistita era sinea mea !
Unde dracu’ ma duc iou acum cu Cessna (proprietate personala) ? Controlorul de trafic ma trimite la Clinceni, aeroport cu pista pe iarba si neluminata ... in intunericul noptii din ce in ce mai noapte :) . (nu mai zic ca la Clinceni cei de la Aeroclub inchid pista la lasarea intunericul si risti sa ajungi aeronava infractoare, de !)
Raspund civilizat si conform normelor de comunicare aviatica ca cica : NEGATIV ! Controlorul de trafic, semi-panicat de incidentul in derulare, ma indruma catre aeroportul de rezerva declarat in Planul de Zbor ... aeroportul Craiova . Corect pana aci ! Dar pana la Craiova fac minim 50 de minute . Mai bine mai stau p-aci prin aer ca intr-o ora CIAS- ul , adica astia care impun inchiderea pistei pana isi termina rapoartele cu privire la incidentul aviatic – care, repet, nu s-a soldat cu victime, din fericire !
Pana la urma, controlorii de trafic , care sunt niste oameni responsabili, mi-au facut legatura cu aeroportul International Otopeni ( adica, LROP in limbaj ICAO) si mi-au ‘intermediat’ aterizarea la dansii . Trebuie sa precizez ca pe Otopeni aterizareaza NUMAI aeronave aflate in zbor instrumental. E o cutuma, dar o cutuma respectata . Adica , io nu prea aveam ce sa caut acolo fara permisiuni speciale in cazuri de dereglari de trafic aerian.
Am aterizat pe pista 26L inaintea unui Tarom , care m-a mai si astept sa degajez pe Golf (adica pe ‘breteaua’ cu litera “G” ) ca sa poata pleca si el linistit spre destinatia-i indepartata .
Multumesc domnilor controlori de trafic de la Baneasa si Otopeni !
Voi fi la fel de penibil si astazi cand va trebui sa decolez de pe Otopeni, probabil in fata vreunui Boeing sau Airbus care ma va astepta semi-nervos, dar cuminte, ca degajez eu spatiul aerian sa poa’ sa-si faca si el treaba .
Cer senin!”