Comisia Europeană va finanţa construirea liniei de metrou care va face legătura dintre Bucureşti şi Aeroportul Internaţional „Henri Coandă”, proiect care va beneficia şi de un împrumut de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională, precum şi de fonduri de la bugetul de stat.
Cu ocazia unei vizite la Petroşani, comisarul european Corina Creţu a precizat că solicitarea României a fost analizată de serviciile Comisiei Europene, iar contractul va fi semnat în următoarele zile.
Oficialul comunitar a participat la conferinţa cu tema „Regiunile carbonifere din România în tranziţia energetică”, care şi-a propus să analizeze perspectivele Văii Jiului în acest context de schimbare.
"Comisia Europeană a anunţat Ministerul Transporturilor că va finanţa proiectul legăturii de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Otopeni (Magistrala 6, 1 Mai - Otopeni). În acest moment au loc negocieri privind valoarea maximă a fondurilor nerambursabile ce vor fi alocate prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. Valoarea finală depinde şi de discuţiile dintre autorităţile române, Comisia Europeană şi Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei", se arată într-un comunicat al MT, remis joi AGERPRES.
Potrivit sursei citate, obiectul cererii de finanţare este reprezentat de asigurarea unei conexiuni directe între Bucureşti şi Otopeni, respectiv între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, prin construirea unei noi linii de metrou cu o lungime de 14,2 km şi 12 staţii de metrou.
Valoarea totală a proiectului este 1.391.634.272 euro, iar cofinanţarea va fi asigurată dintr-un împrumut de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională, precum şi din fonduri de la bugetul de stat.
Comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu, a lansat un apel către Ministerul Transporturilor din România să pregătească "proiecte mature" pentru finanţare europeană.
"Sunt probleme în ceea ce priveşte capacitatea administrativă, nu s-a redus încă birocraţia, nu s-au redus procedurile, iar domeniul transportului este un domeniu în care România a pierdut bani. (...) Analizăm proiectul de metrou Gara de Nord-Otopeni, ultimul proiect depus de România pe Programul Operaţional Infrastructură Mare, şi nu mai avem proiecte noi, în afară de fazarea proiectelor de apă şi canalizare. Este important să se vină cu proiecte noi, pentru că, începând de viitor, se termină proiectele fazate până în 2020. Vestea bună este că aceste proiecte se vor termina, vestea proastă este că deja consumă din ceea ce ar fi trebuit să fie alocat pe proiecte noi din perioada 2014 - 2020. Fac un apel la Ministerul Transporturilor să pregătească proiecte mature, Sibiu-Piteşti, Piteşti-Constanţa, podul de la Brăila. Avem bani să începem din această perioadă de programare studiul de fezabilitate pentru autostrada Montana. Avem bani din Programul Operaţional de Infrastructură Mare, sunt surprinsă, toţi primarii îmi spun că primesc răspunsuri că nu mai sunt bani", a spus, vineri, Corina Creţu, la o dezbatere organizată la Cluj.