Cum începe o zi de zbor pentru un pilot Tarom

02 Iul 2024 | scris de Cezar Osiceanu
Cum începe o zi de zbor pentru un pilot Tarom

Vii la aeroport cu o oră și 10 minute înainte de ora de decolare. 

Ca sa realizezi performața asta, trebuie să iei în calcul și traficul, ce-ți mănâncă între 40 de minute și o oră și jumătate în funcție de oră, zi, ruta etc.

Înainte să te sui în mașină, te trezești cu o oră înainte de cea de plecare de acasă, să îți faci un duș, să mănânci ceva, etc.

Ajungi la sediu și constați că ai avionul stricat, vine cu întârziere din altă cursă, ai slot la decolare, nu merg chestiile electronice care se folosesc pentru calcule, hărți etc.

Pleci pe jos spre aerogară prin ploaie, soare, ninsoare, vânt, etc., slalomând printre bălți, mașini etc 

Te duci să îți iei boarding de la Checkin pentru că, de peste șase luni, nu ți-au dat legitimația de serviciu, din cauza protocoalelor și programului absurd al serviciilor de tip SRI.

După ce faci controlul de securitate, acolo unde scoți tableta de serviciu din geantă pentru ca nu au avut bani pentru scanner precum cel de la pasageri, te descalți să îți verifice pantofii din același motiv, apoi mergi către poarta de îmbarcare prin căldură și mirosurile delicate din terminalul plin de pasageri. 

Dacă ajungi la o poartă non Schengen mirosurile devin și mai pregnante pentru ca acolo ventilația furnizată de către CNAB este incredibil de puternică... în inexistența ei totală 

Dacă nu ai norocul unei parcări a avionului la o poartă cu pod mobil de îmbarcare trebuie să aștepți în terminal până catadicsește să te ia vreun microbuz sau autobuz până la avion.

Ajuns la avion te trezești în emisiunea ”Surprize, Surprize”, dar fără Andreea Marin și cu tine în rolul ei! 

Afli ce trebuia să știi de la momentul prezentării: că ai slot modificat, că ai chestii pe la avion cu care poți pleca sau nu în cursă, că întârzie pasagerii din altă cursă, că nu sunt autobuze pentru aducerea pasagerilor și câte și mai câte... 

Dacă nu merge aerul condiționat, dat de aeroport doar pe factura prîn care se cer banii pentru plata serviciilor sau cel al avionului, este un motiv deosebit de bun de a sta ca într-o saună comună cu pasagerii care se uită la tine și la stewardese cu mare drag - gata să te ucidă din priviri!

Faci un anunț și le explici pasagerilor nervoși, transpirați fleașcă și gata să te mănânce de viu, cauzele reale ale întârzierii, un demers care parcă le schimbă puțin direcția furiei lor. 

Și .. și stai până când ți se dă, în fine, aprobarea de pornire! 

După pornirea motoarelor începi rulajul și te întrebi de ce nu vine controlul SAFA de siguranță a zborurilor la aeroportul Otopeni...

Căile de rulaj și pista 08 R sunt cu asfaltul crăpat, iar prin crăpăturile numeroase (este un termen care nu descrie realitatea dură din teren) s-a turnat smoală. Rulajul la decolarea de pe pista 08 R (dreapta) este precum o acrobație pe sârmele unui țambal și îți crează impresia ca se rupe efectiv jalba de bot!

Zbor în condiții de furtună puternică. De ce există întârzieri pe aeroporturi în ultima perioadă

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră