A fondat trupa Hi-Q, care a rezistat în plan muzical timp de exact 18 ani, apoi a intrat în politică şi a fost parlamentar PSD. Mihai Sturzu a decis însă acum patru ani să îşi schimbe total cariera şi îşi urmeze visul din copilărie, acela de a deveni pilot, scrie News.ro.
De un an şi jumătate este pilot la Wizz Air, are deja peste 1.000 de ore de zbor şi zboară numai pe rute externe pe avioane Airbus.
Mihai Sturzu a vorbit într-un interviu pentru News.ro despre cum a decis să îşi schimbe radical meseria şi ce planuri are.
El a declarat că vrea să devină comandant de aeronavă în câţiva ani, când va îndeplini condiţiile necesare, şi vorbeşte şi despre destinaţiile sale preferate.
În ceea ce priveşte obiectivele sale din politică, acestea au rămas în plan secundar. ”Să fie sănătoşi toţi mafioţii, toţi securiştii, toţi interlopii din politică. Recunosc, nu pot să le fac faţă!”, spune el. Acum este membru Pro România.
”Ştiu că sună ca un clişeu, dar este fix visul copilăriei mele. Eu sunt născut în 1979, am trăit 10 ani în comunism. În vremea aceea, nu aveai voie să ai paşaport, nu puteai să te plimbi în afara ţării. Astăzi este mult mai uşor să pleci în străinătate. Dacă vrei, de exemplu să mergi săptămâna viitoare la Paris, mergi la Paris. Copil fiind, văzând acele 'dâre' pe cer, urmele lăsate de avioanele cu reacţie, mă întrebam 'Oare cum e să fiu şi eu în acel avion?', pe care nici nu visam să îl pilotez. Şi oarecum, a rămas treaba asta, în adâncul conştiinţei mele. Şi, când aveam 32 de ani, mi-am dat seama că, deşi duceam o viaţă liniştită, eu totuşi nu îmi trăisem visul din copilărie. Aşa că m-am făcut pilot. M-am dus la Ghimbav, acasă la mine la Braşov, am luat o licenţă PPL (Private Pilot Licence), cu care ai voie să pilotezi avioane de dimensiuni mici şi astfel am început să zbor cu orice avion găseam, mă rugam de prieteni să îmi împrumute sau mai închiriam cu prietenii avioane. Şi am tot zburat şi mi-a plăcut foarte mult”, a declarat Mihai Sturzu, pentru News.ro.
La un moment dat, în 2015, împreună cu nişte prieteni, a urmat cursuri pentru cea mai înaltă licenţă în aviaţie, ATPL (airline transport pilot licence), cu care ai voie să zbori orice tip de avion.
Acum are peste 1.000 de ore de zbor, zboară numai pe rute externe pe avioane Airbus A320 şi A321. ”Principalul avantaj este că toate avioanele companiei sunt noi”, afirmă Sturzu.
Zboară timp de cinci zile, iar patru zile este liber.
”La fiecare cinci zile zburate, am un weekend de patru zile, pe care le ştiu exact cu un an înainte. Aşa că, dacă mă întrebi acum, în iulie 2019, eu ştiu când am acele zile libere. Lucrurile sunt foarte stricte în aviaţie, şi cel mai important pentru mine este să mă odihnesc, să fiu mereu la curent ce modificări apar legat de diferitele aeroporturi unde zburăm, astea sunt lucrurile importante. Noi la fiecare şase luni avem şi simulatoare, nişte examene de fapt, dar în aviaţie cea mai importantă este standardizarea. Noi avem nişte standarde de la care nimeni nu se abate, toată lumea zboară în concordanţă cu standardele respective, şi toată lumea e fericită. Safety first”, adaugă el.
CITIŢI ARTICOLUL INTEGRAL AICI.