Da, titlul nu este o greseala. Acesta nu este un comunicat de presa. L-am numit comunicat de oameni pentru ca este despre oameni si avem increderea ca va fi interpretat si distribuit de catre cei care nu sunt doar jurnalisti, ci in primul rand sunt oameni!
Romania anului 2020 este o Romanie formata din oameni buni? Oameni in adevaratul sens al cuvantului, nu definiti prin simpla caracteristica de a se fi nascut in specia umana? Concluzia o veti trage fiecare dintre voi in parte. Noi am aflat ca exista insa in Romania si persoane care atunci cand este necesar pun generozitatea, spiritul civic in fata profitului si interesului de afaceri. Nu se gasesc facil, dar exista.
Suntem in plina stare de urgenta decretata in Romania in urma cu o luna. Data de 16 martie 2020 a fost prima zi in care romanii au inceput sa resimta modificarile vietii afectate de noul coronavirus. Iar unul din cinci conationali intra in categoria de varsta extrem de vulnerabila in fata COVID-19: mai exact 3,5 milioane de romani au peste 65 de ani. Dintre acestia, jumatate sufera de cel putin o alta boala cronica, in conditiile in care in Romania exista un singur doctor la fiecare 335 de persoane.
Problemele sistemului medical national nu le vom dezbate, insa este cel putin evident pentru oricine ca nu suntem nici macar comparabili ca servicii medicale cu alte tari europene care au fost chiar si la nivelul lor ingenuncheate de pandemia cu care ne confruntam global.
In acest context Fundatia Tiriac si-a anuntat ferm intentia de a sprijini autoritatile si persoanele aflate in dificultate – batrani care nu mai au pe nimeni, varstnici ale caror rude sunt absente din tara sau pur si simplu dezinteresate de acestia, persoane peste 65 de ani care nu si-ar fi permis financiar sa stea izolati fara un sprijin extern. Pentru ca aceasta este realitatea care ne inconjoara in Romania.
Dar oricate fonduri ar aloca, Fundatia Tiriac nu putea indeplini singura acest deziderat. Asa ca a apelat la randul sau la marii retaileri nationali cu scopul de a realiza achizitiile necesare alimentelor de baza pentru aceste persoane vulnerabile. Persoane pe care nu le-a ales Fundatia de una singura, ci sunt oameni a caror situatie a fost analizata si comunicata de catre autoritatile locale.
Doi jucatori din industria de retail alimentar au raspuns pozitiv si au ales sa ni se alature in demers. Le vom dezvalui faptele pentru ca noi consideram ca sunt importante si esentiale in contextual actual. Este vorba de Selgros si inca un mare retailer. Companii ai caror reprezentanti, a se citi oameni desavarsiti in adevarata forma a cuvantului, au ales sa acorde discounturi fata de preturile uzuale pentru a facilita achizitiile si implicit numarul de persoane vulnerabile sustinute prin proiect, au decis sa mute stocuri dintr-o unitate proprie intr-alta suportand cheltuielile pentru a putea deservi toate zonele tarii in aceasta actiune umanitara sau sa livreze produsele pe costuri proprii. Pe scurt, sa sprijine, sa aloce bugete si mai ales efort pentru oamenii din jurul lor aflati in dificultate, in imposibilitatea de a se alimenta.
Faptele si deciziile celor doua lanturi de magazine sunt cu adevarat pornite din responsabilitate civica, din compasiune pentru aproapele nostru.
Au fost dispuse sa depuna eforturi fara sa comunice pe aceasta tema, fara sa se laude sau sa se promoveze astfel. Asa incat astazi am decis sa vorbim noi despre faptele acestora.
Stim ca puterea de cumparare a persoanelor celor mai vulnerabile in fata COVID-19 este fix cea mai redusa. Stim ca nu ei sunt principala sursa de venit a vreunui mare retailer. Dar stim si ca exista oameni in anumite companii care atunci cand actioneaza o fac cu constiinta. Cu gandul ca trebuie sa ne respectam aproapele la orice varsta, ca trebuie sa le fim alaturi celor ajunsi la o etate inaintata, ca nu trebuie sa ne parasim intre noi vreodata. Ca speranta acestora sta in cei mai tineri si ca putem fi buni sa ii protejam. Ca peste ceva timp vom fi la randul nostru in locul lor si ne vom dori acelasi respect pe care il merita si ei astazi.
Unul dintre reprezentantii autoritatilor locale spunea la momentul la care ne inainta lista persoanelor aflate in dificultate pe aria sa: “Nu au pe nimeni sa ii ajute. Sunt ai nimanui”. Va spunem ca exista insa oameni, in companii sau pur si simplu in Romania, care le sunt alaturi in astfel de momente ce ne incearca pe fiecare si ii vor bine, sanatosi, alaturi de noi si dupa aceasta perioada nefasta.
Impreuna cu acestia reusim sa alimentam, sa fim “alaturi” in izolare, de peste 17,000 de romani aflati in dificultate. Avem puterea sa transformam imposibilul in posibil si sa protejam viata semenilor nostri. Aducem speranta acolo unde exista nesiguranta pentru ziua de maine.
Pachetele cu alimente de baza ajung in 60 de localitati din 28 de judete ale tarii, la fiecare doua saptamani. Felicitam autoritatile locale care au ales sa se implice in proiectul nostru si sa aiba astfel grija de comunitatea pe care o administreaza. Ne bucura faptul ca putem fi astfel un sprijin valoros pentru zone precum Suceava, Timis, Neamt, Hunedoara, Arad – care se numara printre cele mai afectate judete din Romania.
“Lectia de altruism oferita prin intermediul acestei actiuni este un exemplu de solidaritate umana, pe baza careia pastram increderea ca doar uniti si actionand impreuna vom reconstrui normalitatea sociala in Romania. In istoria fiecarui om, ca si in istoria umanitatii, atunci cand lectia suferintei este inteleasa, omul se schimba in profunzimea lui, devenind mai bun si cladind o societate mai buna”, sunt cuvintele adresate de reprezentantul unei localitati in care se desfasoara proiectul umanitar al Fundatiei Tiriac cu sprijinul celor doi parteneri.
Sa nu uitam cine sunt oamenii in adevaratul sens al cuvantului - #SelgrosRomania, #Selgros.