La începutul săptămânii, el a trimis mesaje la trei din patru muncitori ai unei fabrici de semiconductori din Israel, care le oferea diverse recompense atunci când făceau un anumit număr de cipuri pe zi.
Unui grup i s-a promis un bonus de circa 30 de dolari, altuia i-a fost trimis la sfârşitul săptămânii un mesaj cu textul 'Foarte bine!' din partea şefului, celui de-al treilea grup i s-a oferit un voucher pentru pizza, iar celui de al patrulea, grupul de control, nici un mesaj sau vreo ofertă.
La începutul săptămânii, cei care au primit pizza gratis au avut o creştere a productivităţii de 6.7%, faţă de grupul de control, în timp ce grupul care a primit laude din partea şefului, o creştere de 6.6%, după cum relatează New York Magazine. Surprinzător, grupul care a primit stimulente financiare, a avut o o creştere a productivităţii de doar 4.9%.
Începând din ziua a doua, grupul motivat financiar au avut realizări cu 13.2 % mai slabe decât grupul de control. În cursul săptămânii, bonusurile financiare nu numai că au crescut costurile companiei, dar au avut ca efect o scădere de 6,5% a productivităţii.
La sfârşitul studiului, învingătorul categoric a fost grupul care a primit laude din partea şefului. Grupul pizza a ocupat locul doi, iar grupul de control, locul 3. La grupul stimulat financiar banii s-au terminat, şi asta fără să-i facă mai motivaţi pe membrii săi.
Cu alte cuvinte, ar putea fi mult mai bine pentru angajat să nu primească nici un fel de stimulent. 'Nu le oferim un cadou, dar îi facem eroi în ochii familiilor lor", spune autorul studiului. Ceea ce reiese clar din studiu este că oamenilor le plac laudele.