Încă un cercetător român a primit finanțare europeană pentru un proiect în domeniul medical

28 Sep 2019

Dr. Alexandra Păcureanu, cercetător în microscopie cu raze X și analiză de imagini la University College London și la Sincrotronul European, a primit o finanțare de circa 1,5 milioane euro de la European Research Council pentru un proiect ce vizează descoperirea și prevenția bolilor neuro-degenerative.

Proiectul Alexandrei Păcureanu, numit BRILLIANCE, va ajuta în descoperirea și prevenția bolilor neuro-degenerative, precum Alzheimer sau Parkinson, și în dezvoltarea arhitecturilor de calcul neuromorfice, potrivit Reprezentanței Comisiei Europene în România.

Dr. Alexandra Păcureanu a absolvit Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației la Universitatea Politehnica Bucuresti și a obținut titlul de doctor la Institutul National de Științe Aplicate, Lyon, Franța.

După doctorat, Alexandra Păcureanu a fost cercetător la Universitatea din Uppsala din Suedia, la Sincrotronul European din Franța și la Universitatea Harvard.

Recent, un alt cercetător român, dr. Alexandru Tomescu, care lucrează la Universitatea din Helsinki, a primit o finanțarea de 1,5 milioane euro tot din partea European Research Council pentru un proiect legat de secvențierea ADN, o tehnologie care poate fi folosită în diagnosticul medical.