Scărițele, nicovalele și ciocănelele timpanelor spectatorilor prezenți seara trecută la concertul Coldplay au rezonat la sunetele manelei cântate de Babasha, manelistul invitat de trupa britanică să performeze pe scenă, o sărbătoare a diversității culturale, așa cum și-au propus să facă în fiecare loc din lume în care ajung să cânte..
Reacția celor mai mulți spectatori a fost să întâmpine sunetele de manele cu huiduieli, într-o manifestare spontană creată de o dezamăgire similară cu cea trăită de un împătimit de carne de vită, care bălește în așteptarea festinului, dar care primește broccoli.
Nu este pentru prima dată când la unul din festivalele de muzică importante în România își fac loc manelele, deci nimeni n-ar fi trebuit să fie surprins de ceea ce aseară a fost calificat drept incident.
Și în cazul lui Babasha, ale cărui ”creații” domină clasamentele preferințelor muzicale în România pe Youtube, s-a aplicat aceeași schemă de marketing: indignare + controverse + discuții = promovare!
Babasha este impresariat de Global Records, cea mai mare casă de discuri din România, care bineînțeles că știe foarte bine ce se vinde și ce ascultă românii.
Și, exact așa cum a procedat anul trecut cu Gheboasă la UNTOLD, Global Records a profitat de ocazia concertului Coldplay pentru a-și promova artistul.
Faptul că a fost huiduit, făcând opinia publică și presa să acorde o atenție deosebită acestui subiect, reprezintă, de fapt, o achiziție importantă pentru notorietatea manelistul, cuantificată și de el, și de compania care îl impresariază în creșterea profitului.
”Jocul de-a indignarea” va continua și astă seară, în cadrul celui de-al doilea concert Coldplay, iar lucrurile se vor petrece ”identic și la fel” și la celelalte concerte mari de peste vară!