Compania media spune că, anul trecut, audienţa lunară a cotidianului pe online a crescut cu 33%, la aproape 70 millioane de unici, la nivel global, şi se aşteaptă să ajungă anul acesta la 50%.
“Decizia păstrează brandul The Independent şi ne permite continuarea investiţiilor în calitatea conţinutului editorial, care atrage din ce în ce mai mulţi cititori pe platformele noastre online", a declarat Evgeny Lebedev, proprietarul mărcii. “The Independent a fost întotdeauna un ziar de pionerat, înregistrând multe inovaţii”, a mai spus el.
Michelle Stanistreet, secretarul general al Uniunii Naţionale a Jurnaliştilor, a declarat că afacerea s-a făcut în spatele uşilor închise, fără consultarea personalului, şi scoate în evidenţă falimentul moral al proprietarilor de ziare din Marea Britanie.
“Personalul cu experienţă, care a produs idei şi idealuri prin titlurile lor, în multe cazuri de zeci de ani, se trezeşte că îşi pierde locul de muncă în circumstanţe şocante”, a adăugat un alt reprezentant UNJ, Laura Davison.
ESI Media a anunţat că va lansa o aplicaţie de subscripţie pe mobil, va deschide noi birouri editoriale în Europa, Orientul Mijlociu şi Asa şi îşi va extinde activitatea în SUA. Ediţia de duminică a The independent a anunţat că va închide printul din luna martie, iar ziarul electronic va fi vândut la preţul cel mai mic companiei multimedia Johnston Press, sub rezerva aprobării acestei decizii de acţionarii firmei.
"Vor fi unele concedieri în rândul angajaților editoriali, numărul posturi afectate urmând să fie anunţat după consultări", a mai precizat ESI Media.