Într-o reclamă Audi din China, o soacră întrerupe o ceremonie de nuntă pentru a inspecta mireasa, verificând dacă aceasta este în regulă, relatează autonews.com.
Reclama, realizată de Ogilvy & Mather Beijing, promovează Audi-urile folosite, verificate și certificate oficial pentru revânzare. "O decizie importantă trebuie luată cu atenție", spune sloganul.
Reclama a provocat însă indignare pe reţelele de socializare deoarece ar compara femeile cu o marfă, în special cu mașinile uzate, care ar trebui verificate din toate punctele de vedere.
Reclama este surprinzătoare, în condiţiile în care Audi a făcut campanii în care a abordat stereotipurile de gen, o temă centrală în piețele din Spania şi până în SUA.
"Audi China consideră că femeile sunt mașini second-hand", a scris un comentator pe Weibo. "Dar Audi din SUA încurajează femeile să creadă în ele însele, să-și folosească potențialul și să obțină aceeași salarizare ca și bărbații". El a sfătuit Audi să se "gândească la greșelile sale". Audi nu a răspuns imediat la un e-mail, iar Ogilvy China a refuzat să comenteze.
Ogilvy și BBH China s-au ocupat de partea creativă pentru FAW Audi, compania de joint-venture a mărcii germane din China, dar contul său s-a mutat recent la Leo Burnett Beijing. Nu este clar dacă oferta de mașini second-hand este legată de activitatea principală a Audi sau de propriile sale agenții. Vânzările Audi au scăzut cu 12% în prima jumătate a anului în China, pe fondul unei dispute cu distribuitorii.
În mass-media socială chineză, au loc frecvent episoade de indignare sau laude despre campaniile publicitare și despre cum sunt prezentate femeile, inclusiv în ceea ce privește căsătoria.
În China, femeile sunt supuse unei presiuni mari pentru a se căsători, după o anumită vârstă fiind considerate "fete bătrâne". Procter & Gamble Skincare SK-II a avut campanii de succes, discutând despre această problemă și încurajând femeile să-și găsească propriul drum și să se opună presiunilor sociale și familiale.
O altă campanie a unui site de dating on-line chinezesc din 2014 a folosit o poveste despre o bunică pe moarte care ceartă tinerele femei că au fost "prea pretențioase" pentru a-și găsi un soț. În acest caz, campania a stârnit o puternică indignare.