Compania a chestionat peste 100.000 de clienţi, cunoscători de tehnologie, din Suedia şi alte 39 de ţări, despre opiniile şi dorinţele lor în acest domeniu, ceea ce statistic ar reprezenta punctul de vedere a 1,1 miliarde de oameni din întreaga lume.
Rezultatele arată că jumătate dintre utilizatorii de smartphone cred că tehnologia mobilă va fi de domeniul trecutului în următorii 5 ani, în timp ce inteligenţa artificială câştigă teren şi pregăteşte interacţiunea cu obiectele, fără a fi nevoie de un telefon sau de o tabletă.
"Un telefon în mână nu este atât de practic. De exemplu, nu când conduci maşina sau găteşti. Şi sunt situaţii în care display-ul ecranului nu este atât de bun. De aceea, unul sau doi cred că telefoanele inteligente vor fi de domeniul trecutului în următorii 5 ani", a declarat Rebecka Cedering Ångström de la Ericsson ConsumerLab.
Conform acesteia, asistenţii artificiali pot ajuta consumatorii să îndeplinească mai multe sarcini cum ar fi să lucreze ca profesori, consilieri financiari şi chiar doctori. "Nu am studiat o asemenea tehnologie, este doar ceea ce cred consumatorii", a adăugat ea.
Între timp, evoluţia tehnologiei va permite clienţilor să aibă mai mult timp liber. "Imaginaţi-vă cum ar fi să vă uitaţi la un meci de fotbal şi să poţi alege să vezi partida din locuri diferite, din tribună sau chiar de pe teren. Shopping-ul este, de asemenea, un domeniu în care, virtual, poţi să probezi o pereche de pantofi şi să vezi cum îţi vin", a explicat Ångström.
Studiul sugerează, totodată, că este puţin probabil ca unii consumatori să atace companiile dacă sunt nemulţumiţi de serviciile oferite, fiind mullt mai probabil să recurgă la reţele de socializare pentru a determina o schimbare.
"Anterior, au fost cazuri când consumatorii nu au fost prea încântaţi că au votat cu picioarele. Dar acum, 32% cred că cel mai bun mod de a determina o companie să se schimbe este de a posta despre ea pe reţele de social-media", a spus Ångström.
"Unele dintre aceste trenduri pot părea futuriste. Dar interesul consumatorilor pentru realitatea virtuală, ca şi pentru încorporarea internetului în pereţii casei sau chiar în propriile corpuri, este puternic. Ceea ce înseamnă că apare o nouă categorie de consumatori, iar întreaga industrie trebuie să se transforme pentru a se plia aşteptărilor lor", a declarat la rândul său Michael Björn, şeful direcţiei Cercetare din cadrul Ericsson ConsumerLab.