O franțuzoaică, angajată încă din 1993 la o mare companie de telecomunicații, afirmă că în ultimii 20 de ani a fost ”plătită ca să nu facă nimic”!
Din 2004 nu a primit nicio sarcină de serviciu, nu a avut birou și nici colegi, deși în mod constant a cerut să i se dea de lucru.
Laurence Van Wassenhove este o ”angajată-fantomă” sau ”o secretară proscrisă”, așa cum se descrie ea, potrivit France Live.
Hemiplegică din naștere și suferind de epilepsie, Laurence Van Wassenhove a fost recrutată în 1993 pentru un post de secretară la departamentul de Resurse Umane din cadrul France Telecom, înainte ca această companie să fie achiziționată de Orange.
Ea afirmă că a fost fascinată la început de jobul ei. France Telecom știa că suferă de paralizie parțială a feței și a membrelor, dar și de epilepsie, și i-a oferit o poziție adaptată condițiilor ei medicale.
A lucrat ca secretară în departamentul de HR până în 2002 când a cerut să fie transferată într-un alt birou, situat în altă regiune a Franței, pentru a fi mai aproape de casă.
Solicitarea i-a fost aprobată, dar noul ei loc de muncă nu a fost adaptat nevoilor ei, iar un raport al serviciului de medicină a muncii a confirmat acest lucru.
În ciuda raportului citat, Orange nu a făcut nicio ajustare la locul de muncă, preferând să-i plătească salariul integral pentru următorii 20 de ani, fără să-i dea nimic de făcut!
În urma faptului că Orange i-a ignorat în mod constant cererile, Van Wassenhove a raportat situația la inspecția muncii și la Autoritatea pentru Lupta împotriva Discriminării.
În 2015, un mediator desemnat de Orange a fost mandatat să rezolve situația, dar lucrurile nu s-au îmbunătățit deloc, iar compania a continuat să o plătească fără să-i atribuie sarcini de serviciu.
Avocatul ei susține că gigantul telecom a încercat astfel să o constrângă să renunțe la locul de muncă.
”Preferă să o plătească decât să o pună la treabă”, a spus avocatul lui Laurence, adăugând că femeia a depus o plângere împotriva companiei și a patru dintre managerii acesteia pentru ”hărțuire morală și discriminare la locul de muncă legate de starea de sănătate”.
”Munca pentru o persoană cu dizabilități înseamnă a avea un loc în societate, recunoaștere, legături sociale”, a spus avocatul femeii, care spune că tpate acestea i-au fost refuzate clientei sale, care ”a fost pusă la dulap” timp de 20 de ani, în speranța că într-un final va renunța.
La Dépêche a contactat Orange în legătură cu cazul lui Van Wassnehove, iar compania a spus că a făcut totul pentru a se asigura că femeia lucrează în cele mai bune condiții posibile.
Compania a mai susținut că a ținut cont de „situația socială” a femeii și că i-a plătit în mod regulat salariul integral, plus câteva ajutoare nerambursabile.
O întoarcere la locul de muncă într-un post adaptat se pare că ar fi fost planificată, dar nu s-a materializat niciodată, întrucât angajata era deseori în concediu medical, a ținut să precizeze compania.
În iulie 2023, avocatul femeii, David Nabet-Martin, a notificat compania cu privire la situația clientei sale, iar într-un final aceasta a depus plângerea oficială.
”Clienta mea a fost victima discriminării și excluderii la locul de muncă din 2004”, spune avocatul.
Avocatul a ținut să mai atragă atenția că în cele două decenii în care Laurence Van Wassenhove a fost marginalizată, ea nu a avut nicio oportunitate de a obține o mărire de salariu, astfel că veniturile ei au fost limitate și, ca urmare a acestui fapt, la fel va fi și pensia.
Femeia estimează că astfel a suferit o pierdere financiară de aproximativ 650.000 de euro.